Backoffice support till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Här är chansen för dig som vill komma in på ett expansivt och stort företag och arbeta affärsnära i en utvecklande roll med stort ansvar! Kanske har du en bakgrund inom sälj eller kundtjänst och vill nu ta steget in i en administrativt präglad roll.

Rollen som Backoffice support innebär daglig kontakt med både kunder och företagets interna avdelningar. Du ger support i form av administration av avtal, underlag och beställningsordrar. Vidare tilldelas du ett stort ansvar i rollen att arbeta proaktivt med att effektivisera och förbättra rutiner och rapporter. Vi söker dig som är driven, engagerad och vågar ifrågasätta! – Är det du?

Om företaget
Vår kund sitter i Solna och är ledande inom sin bransch. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor på kundtjänst samt företagets Back Officefunktion. Tjänsten är på tillsvidarebasis och det finns goda möjligheter till utveckling inom företaget.

Arbetsuppgifter
- Hantera och besvara supportförfrågningar och leverenser från kund, säljavdelningen och First line support
- Registrera nykundavtal, storkundsavtal, tilläggsavtal och orderläggning från sälj
- Arkivera myndighetsbeslut, certifikat och kundavtal
- Arbeta med användar- och behörighetsadministration för kunder
- Proaktivt arbeta med att effektivisera och förbättra processer, rutiner och rapporter för avdelningen
- Aktivt delta i projekt rörande företagets produkter och stödsystem
- Informera kunder om pågående förändringar och uppdateringar av tjänster/produkter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat i en kundfokuserad roll och är nyfiken, drivande och har skinn på näsan. Du vågar fatta beslut, är engagerad och servicemineded i ditt arbete. Vi ser även att du är kommunikativ och en lagspelare som har förmågan att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration och service. Vi tror att du är systemkunnig och att du har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter inom området. Relevant bakgrund är att du tidigare har arbetat inom kundservice, ekonomi eller IT-support. Du har en gymnasiutbildning samt talar obehindrat svenska och engelska.

Som person tror vi att du är initiativtagande och lösningsorienterad. Du är snabblärd och flexibel, samt har god förmåga att lära dig nya system och processer. Rätt person för tjänsten är även noggrann och strukturerad, samt van att hantera ett högt tempo i en snabbt föränderlig miljö.

Övrigt
Du kommer att vara anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Vi går igenom urvalet löpande, så skicka in ditt CV redan idag! Samtliga frågor kring processen hänvisas till någon av våra rekryterare på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 oktober 2017

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb