Backoffice till Sitech

Backoffice till Sitech

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du strukturerad, har erfarenhet från ekonomi, administrativt arbete och gillar att arbeta med service? Trivs du samtidigt en roll där du får arbeta lösningsorienterat i ett högt tempo? Då kan du vara den personen som passar till tjänsten som backoffice till SITECH

SITECH söker en person som kan arbeta administrativt med inriktning mot ekonomi. SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen. SITECH är återförsäljare av Trimbles produkter och tillhandahåller ett brett utbud av mätinstrument; både till stora grävmaskiner och enklare laserverktyg för den enskilda snickaren. I rollen som backoffice kommer du att erbjudas en administrativ roll där du kombinerar det med ekonomiuppgifter och jobbar i affärssystemet Pyramid.

Tjänsten passar dig som är öppen, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter är varierande av olika karaktär, där det är viktigt att du är prestigelös och driven. Tjänsten innefattar bland annat att hantera order i systemet, sköta bokföring och sociala medier.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Fakturering
- Orderhantering
- Redovisning
- Sociala medier + hemsida

Personprofil
Vi tror att du som söker har minst två års erfarenhet i en roll som ekonomiassistent eller motsvarande för att känna dig tillräckligt trygg i tjänsten. Du vill komma till en bred roll där du får mer kontaktytor och ett större ansvar.

För att lyckas i rollen krävs följande erfarenheter:

- Orderhantering
- Ekonomi-/Affärssystem samt datorvana

Meriterande om du har:
- Utbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet ifrån affärssystemet Pyramid

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera SITECH. I din roll är det mycket att hålla reda på varav arbetet kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls. Som person är du flexibel, öppen och trevlig. Du har en positiv attityd och är engagerad i ditt arbete.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Företagspresentation
SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen - Heavy Civil Construction Contractors. Vi är Trimbles återförsäljare och ingår i ett globalt distributionsnätverk.

SITECH som varumärke lanserades under 2008. Sedan dess har fler än 100 SITECH-bolag etablerats runt om i världen.

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ekonom/administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024