Backofficehandläggare till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vårt affärsområde som arbetar med administrativa och finansiella tjänster (AFT) växer! Därför söker vi nu en kollega till rollen som Backofficehandläggare. Är du serviceminded och strukturerad? Trivs du att arbeta i ett högt tempo med administrativa arbetsuppgifter? Då kan den här tjänsten passa just dig!

Om rollen
I rollen som Backofficehandläggare på AFT kommer du att ha en varierande arbetsroll med många kontaktytor både externt och internt. Du kommer bl.a. hantera en rad administrativa uppgifter så som det dagliga inflödet av mail, besvara frågor och skicka vidare ärenden till handläggarna vid behov. Vidare ingår ansvar för all inkommande post och hantering av denna. Du kommer ha ett tätt samarbete med kollegor i teamet, där ni gemensamt fördelar arbetet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom affärsområdet. I övrigt kan följande arbetsuppgifter förekomma:

- Registrering av autogiron

- Ta hand om returer

- Handläggning av administrationskunder

- Hantering av all inkommande mail och post

Vem söker vi?
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet inom kundservice eller inom en administrativ roll, har du erfarenhet av arbete inom bank- och finansbranschen är det meriterande. Du behöver vidare kunna uttrycka dig bra på svenska och besitta god förmåga att formulera dig på ett serviceinriktat och professionellt sätt.

Vi söker dig som trivs med att hantera många parallella uppgifter, som brinner för service och gillar att få saker gjorda. För att trivas i rollen tror vi också att du är noggrann och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. Då det periodvis kan vara mer att göra behöver du vara en strukturerad person som har lätt för att samarbeta, både internt inom verksamheten och externt. För den här rollen lägger vi även stor vikt vid dina personliga kvaliteter och din inställning.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2 000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024