Backofficehandläggare till Svea Bank

Backofficehandläggare till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en noggrann och ansvarstagande Backofficehandläggare till oss på Svea Bank. Du blir en del av Sveas affärsområde AFT (Administrativa och finansiella tjänster) vår produkt Fakturaköp. Vill du bli en del av vårt härliga team och utvecklas med oss? I så fall kan det här vara rätt tjänst för dig!

Om rollen
I rollen som Backofficehandläggare är dina huvudsakliga uppgifter att registrera, editera och distribuera inkommande fakturor från våra klienter, ansvara för och hantera inkommande mejl samt ringa och mejla slutkunder gällande förfallna fakturor. Du kommer även att bistå övriga handläggare i gruppen med hjälp vid hög arbetsbelastning.

I rollen har du mycket kontakt med våra kunder och slutkunder via mejl och telefon. Här är du ett stort stöd för hela gruppen så att vi tillsammans ser till att den dagliga verksamheten kan rulla så effektivt som möjligt.

Vem är du?
I den här rollen ser vi dig som är prestigelös och ansvarstagande, som trivs i en roll med många kontaktytor och administrativa uppgifter. Du är ansiktet ut mot våra kunder samt en viktig del i samarbetet internt, och därför är det av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga samt är serviceminded. Vidare behöver du vara mycket noggrann i ditt arbete, samt ta egna initiativ och få saker gjort på ett både effektivt och kvalitativt sätt. Vi ser också att du har:

Erfarenhet av liknande roll såsom exempelvis; kundtjänst, backoffice eller liknande administrativt arbete

God vana vid att kommunicera i skrift och per telefon

Flytande kunskaper i svenska, samt goda kunskaper i engelska

Trivs att arbeta självständigt, men fungerar bra i och får energi från teamarbete

Har förmåga att arbeta under ett tidvis högt tempo


Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024