Backofficehandläggare till Svea Banks affärsområde Leasing

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Backofficehandläggare till vår leasingavdelning som erbjuder företag olika tjänster kopplat till objektsfinansiering. Gillar du att arbeta strukturerat och vill bli en del av ett hjälpsamt och framåtlutat team där det är högt i tak? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Vad innebär rollen?
Som Backofficehandläggare är din huvudsakliga uppgift är att besvara och handlägga ärenden från slutkunder, samt administrera den existerande leasingportföljen. I rollen har du mycket kontakt med våra kunder och leverantörer via både mejl och telefon. Här är du ett stort stöd för hela avdelningen och ser till att den dagliga verksamheten kan rulla så effektivt som möjligt. Några av dina arbetsuppgifter i urval:

- Hantera frågor kring befintliga avtal från slutkunder

- Registrera, hantera och avsluta avtal i leasingsystemet

- Boka betalningar och övrig tillhörande administration

- Transanktionshantering

Vem är du?
I den här rollen ser vi dig som är prestigelös och ansvarstagande, som trivs i en roll med många kontaktytor och administrativa uppgifter. Du är ansiktet ut mot våra kunder samt en viktig del i samarbetet internt, och därför är det av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga samt är serviceinriktad. Du trivs att jobba tillsammans i grupp där vi delat med oss kunskap och hjälper varandra. Vidare behöver du vara noggrann i ditt arbete, samt ta egna initiativ och få saker gjort på ett både effektivt och kvalitativt sätt. Vi ser också att du har:

- Erfarenhet från serviceinriktat yrke eller liknande administrativt arbete.

- God vana vid att kommunicera i skrift och per telefon

- Flytande kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska

- Erfarenhet av arbete inom Inkasso och/eller kravhantering (meriterande)

- Vi värdesätter också erfarenhet från andra finansierings- och servicetjänster, samt om du har erfarenhet av arbete med AML.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på ellen.hallengren@svea.com

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024