Backofficehandläggare till Utlandsinkasso på Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en serviceinriktad Backofficehandläggare till vårt team som arbetar med Utlandsinkasso på Svea. Är du prestigelös, proaktiv och gillar att arbeta lösningsorienterat i en händelserik miljö? Då kan det här vara rätt roll för dig!

Om rollen
I rollen som Backofficehandläggare kommer du i första hand att assistera ordinarie handläggare av utlandsinkassoärenden. Du kommer ingå i ett mindre team som dagligen hanterar olika ärenden från och till utlandet och kommer, utöver Sveas egna system, arbeta i olika internationella ärendeplattformar. I arbetet ingår också extern kontakt med kunder, ombud, myndigheter samt gäldenärer både inom och utanför Sveriges gränser. Vidare ingår det löpande administrativa uppgifter såsom datapost och övrig post. Arbetsuppgifter innebär bland annat;

- Inregistrering av nya uppdrag

- Preparering av korrespondens

- Inskanning av brev och utskrifter

- Hantering av betalningar

Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi gärna att du som söker är serviceinriktad, noggrann och besitter god datorvana, då du dagligen kommer arbeta i olika plattformar och system. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av administrativ tjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Vidare kommer du att bli del av ett mindre team, så ser vi gärna att du har lätt att samarbeta och vill vara med och bidra till en fortsatt bra stämning i teamet. Då det kan förekomma viss telefonkontakt både internt och externt ser vi att du har lätt att kommunicera. Du har goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift samt behärskar engelska väl.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2 000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 28 juli 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024