Backoffice/Innesälj till SnickarPer

Backoffice/Innesälj till SnickarPer

Arbetsbeskrivning

SnickarPer grundades 1935 i småländska Hånger där vi än idag har vår produktion. I vårt snickeri sammanför vi hantverkstradition med modern form och funktion. På det sättet kan vi erbjuda handgjorda dörrar som uppskattas lika mycket idag som av kommande generationer. Sedan 2006 har SnickarPer varit en del av Inwido. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar genom decentraliserad struktur och med fokus på den konsumentdrivna marknaden för att skapa långsiktigt hållbar tillväxt, organiskt och genom förvärv. Inwido består av 34 affärsenheter med ca 4700 anställda i tolv länder. 2023 omsatte koncernen 9 miljarder med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido är sedan 2014 noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på https://www.snickarper.se/

Har du ett sinne för service och vill jobba i en ansvarstagande roll med mycket kundkontakt?  Vill du också arbeta på ett stabilt bolag med ett erkänt varumärke av högst kvalité? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya kollega på SnickarPer! 
 
Dina arbetsdagar
Ditt arbete hos oss kommer innebära mycket kontakt med våra kunder, du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. På kontoret i Hånger arbetar ni tre personer, utöver det finns det en innesäljare som arbetar på distans som du kommer ha nära kontakt med. Din roll kommer bland annat inkludera, 
  Teknisk support 
Informera om tjänster och produkter
Ta emot beställningar
Reklamationshantering 
Administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder

Det vanligaste är att kunderna tar kontakt via mail och telefon men även via våra konton på sociala medier. Som innesäljare sköter du ärenden från start till mål vilket innefattar registrering av offert, order och fakturering. Här handlar det både om problemlösning och rutinuppgifter men alltid i strävan att hitta bästa lösningen för kunden. 
 
Din profil
Som du märker är tjänsten bred och varierad och begreppet "allt i allo" ser vi passar för denna tjänst. Som person söker vi därför dig med ett prestigelöst och nyfiket förhållningssätt som trivs med arbetsuppgifter kopplade till kundkontakt och administration. För att du ska trivas och utvecklas tillsammans med oss ser vi att du är en person som drivs av kontakten med människor där du har en god relations- och samarbetsförmåga. 


Du vågar ta ansvar för dina arbetsuppgifter och att hjälpa till att lösa kunders frågeställningar är något du drivs av. Vidare värdesätter du struktur och noggrannhet i ditt arbete och kan skapa struktur för allt från offertuppföljning till eftermarknadsärenden. Du har ett öga för färg och form för att ta fram marknadsföringsmaterial, men även den analytiska förmågan att följa upp resultat av olika aktiviteter. Till sist är du påhittig och kan integrera med olika målgrupper i såväl print som sociala medier. 
 
Krav: 
Gymnasiekompetens krävs
Svenska och engelska i tal och skrift
2+ års erfarenhet av kundservice
MS Office och datorvana

 
Meriterande:
Erfarenhet från ERP Monitor
Marknadsassistent, förståelse för försäljningsprocess och kundrelationer
Kunskaper i Adobe Creative Cloud, speciellt Photoshop och InDesign
Byggteknisk kompetens, ritningsförståelse, CAD erfarenhet och tekniskt intresse 

 
Övrigt
Placeringsort: Värnamo
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
 
När du blir en av oss 
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Här finns det stora möjligheter att bli övertagen av kund och som då leder till en tillsvidareanställning. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Visst låter det intressant?
I denna hyrrekrytering samarbetar SnickarPer med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult/search Stina Runesson stina.runesson@onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2024
  • Ansök senast: 23 september 2024

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024