OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
GARE-koncernen växer och 2021 startades bolaget GARE BBQ & Outdoor AB, i samband med att man blev generalagent för Landmann grillar, tillbehör och eldstäder. I bolaget finns också varumärket Cobb med portabla premiumgrillar.
Sedan tidigare finns systerbolaget GARE Distribution AB som grundades 2014 men med över 25 års erfarenhet från hemelektronikbranschen
Båda bolagen arbetar med försäljning till återförsäljare och grossister i Norden.
GARE-koncernen representerar starka varumärken såsom:
Landmann, Digihome, Telefunken, PanzerGlass, Medisana, Divoom, Homeline, VAIN STHLM och Cobb.
Vår personal har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksam i olika bolag med inköp, försäljning och logistik.
GARE finns idag i helt nyrenoverade lokaler i Kungsbacka. Vi är idag två, snart tre personer på kontoret och har stora ambitioner att växa ytterligare.
Om tjänsten
Vi behöver stärka upp vår backoffice-avdelning och söker vi dig som vill ha ett utvecklande arbete i en dynamisk bransch med många spännande produkter.
GARE erbjuder dig en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt. Det är ett affärsdrivet bolag med ambitioner för framtiden och det finns goda möjligheter för dig att på sikt utvecklas och växa i rollen. Du arbetar heltid från måndag till fredag. Vi kommer att erbjuda ett introduktionsprogram, för att ge dig bästa tänkbara start hos oss.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
Administrativt arbete (sammanställning av säljsiffror, rapporter och prislistor, inköp, fakturering, övergripande koll på lagersaldon och pågående orders m.m.)
Produktupplägg, försäljning och marknadsföring på marknadsplatser (CDON, Fyndiq)
Översätta säljtexter från engelska till svenska
Ta fram och förse våra kunder med material för produktupplägg
Uppdatera hemsidor i Wordpress (www.gare.se och www.digihome.se)
Inom kort även arbeta med uppdateringar i Shopify (kommande Landmann.se). Samt arbeta med att utveckla och optimera siten. Kunskap i Shopify och e-handel är klart meriterande.
Ta fram och redigera bildmaterial (Adobe/Photoshop)
Ta emot, boka och skicka paket (samt bokning och logistik kring andra sändningar)
Packning och plockning av varor som ska sändas ut till kunder
Garanti- och reklamationshantering, viss support gentemot slutkunder
Om Dig
Då vi är ett mindre bolag med massor av projekt på gång är det viktigt att du inte är rädd för att hugga i där det behövs och att du trivs med att ha många bollar i luften. Självklart finns det vissa fasta rutiner men det erbjuds också en stor variation av arbetsuppgifter.
Många uppgifter ska lösas självständigt, men du ska också ha god samarbetsförmåga.
Det kommer även finnas visst utrymme för dig att skapa våra framtida rutiner för att göra bolaget ännu bättre. Eftersom direktkontakt med kunder och leverantörer förekommer är det viktigt att du har en social approach och känsla för service.
Du har lätt för att ta tag i uppgifter och ser till att ta dem hela vägen i mål. Du trivs med att spela en viktig, central roll i bakgrunden och har hela tiden en god överblick över ditt arbete och vilka arbetsuppgifter som måste prioriteras. Egenskaper vi värdesätter högt hos dig är att du är noggrann, strukturerad, effektiv, prestigelös och bra på att organisera.
Tidigare erfarenheter skulle kunna vara arbete på lager med intresse för hemsidor eller marknadsassistent som har erfarenhet att arbeta på ett lager.
Då vi ser stor potential i vår kommande site landmann.se så är det mycket meriterande med kunskaper i Shopify och E-handel i stort.
Även om det är önskvärt kan man förstås inte bemästra allt på en gång. Vi uppmanar dig därför att söka tjänsten även om du känner att någon del i arbetsbeskrivningen kanske passar dig mindre bra. Stor vikt läggs vid noggrannhet och en förmåga att strukturera sitt arbetssätt på ett effektivt sätt.
Vi ser för övrigt gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet, Photoshop och Wordpress. Intresse för grill och hemelektronik är positivt.
Fråga eller ansök på info@gare.se.