Backofficemedarbetare inom betalningar till Carnegie

Backofficemedarbetare inom betalningar till Carnegie

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu flera konsulter med inriktning mot betalningar till Carnegie Investment Bank. Man kommer i rollen ingå i bankens betalningsteam där man kommer utföra betalningar för bankens kunder samt bankens egna betalningar. I teamet hanteras även flyttar av likvid mellan depåer som görs med manuella bokningar i BO systemet. Även de insättningar som kunder gör hanteras/bokas av teamet. Betalningsteamet utgör även en del inom treasuryteamet där man bl.a. hanterar FX, aktielån, collateral management samt bankens likviditet.

I rollen kommer man således arbeta med betalningar som utförs manuellt i de tre banker som Carnegie arbetar med. I arbetet ingår att utföra bokningar av betalningarna i bankens Back Office system Abasec. Betalningsuppdrag kommer från andra interna avdelningar inom banken. Utöver detta ingår det även mycket kontakt med Private Banking, Back Office samt Investment Banking som står för de flesta av betalningsuppdragen.

Detta är ett konsultuppdrag med start 1a oktober och som avser löpa under 6 månader initialt.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av betalningar och/eller Abasec. I arbetet ställs stora krav på noggrannhet då det kan vara stora belopp samt att bokningar utförs på kunders depåer.

Du bör även tala och skriva obehindrat på såväl svenska som engelska.

Om företaget
Carnegie är Nordens främsta finansiella rådgivare som sammanför investerar med entreprenörer och företag för att skapa tillväxt för kunder, ägare och samhället i stort.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Svensk, anna.svensk@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!



LIAS1 #BOFF

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024