Backofficemedarbetare inom clearing & settlement till nischbank

Backofficemedarbetare inom clearing & settlement till nischbank

Arbetsbeskrivning

I detta långsiktiga behov söker vår kund med kontor i Stockholms City en ny medarbetare till deras grupp Clearing & Settlement. Gruppen du kommer tillhöra består av fyra personer men du ingår i en större avdelning om totalt 10 personer. I rollen som backofficemedarbetare kommer du arbeta med clearing & settlement av olika affärer både mot utländska samt svenska konton. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Avstämningar
- Likvidkonton, svenska samt utländska
- Värdepappersflyttar
- Utredningar
- Avvecklingar


Du välkomnas in i en grupp som präglas av teamarbete och samhörighet.

Din bakgrund

För att passa i rollen som backofficemedarbetare till settlement tror vi att du relativt nyligen tagit examen. Kanske har du under din studieperiod arbetat inom bank alternativt att du efter examen arbetat något enstaka år inom just värdepapper. Ett intresse för värdepapper, aktier och fonder är starkt meriterande och kommer gynna dig i ditt arbete.

Du talar svenska och engelska samt är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du är noggrann och utredande i ditt arbete men också flexibel och anpassningsbar.

Övrig information

Ovanstående behov är ett konsultuppdrag på 6-12 månader hos vår kund. Därefter finns det väldigt goda chanser att fortsätta din anställning hos kunden. Tjänsten är tänkt att starta så snart som möjligt.

Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Marcus.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Backofficemedarbetare inom clearing & settlement till nischbank

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 16 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024