OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba medvärdepapper och settlements?Då är detta din nästa utmaning hos vår kund som är en mindre bank i centrala Stockholm!
I detta långsiktiga behov söker vår kund en ny medarbetare till deras grupp Clearing & Settlement. Gruppen du kommer tillhöra består av fyra personer men du ingår i en större avdelning om totalt 10 personer. I rollen som backofficemedarbetare kommer du arbeta med settlement av olika affärer. Banken tillhandahåller svenska och utländska aktier samt fonder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:
- Avstämningar
- Likvidkonton
- Värdepappersflyttar
- Utredningar
- Avvecklingar
Den här tjänsten är perfekt för dig som vill utvecklas vidare inom värdepappersmarknaden. Du välkomnas in i en grupp som präglas av teamarbete och samhörighet.
Din bakgrund
För att passa i rollen som backofficemedarbetare till settlements tror vi att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller liknande.Vi ser gärna att du har arbetat några årinom bank, helst ser vi att du har erfarenhet från en liknande tjänst där du jobbat med värdepapper och settlements.Ett intresse för värdepapper, aktier och fonder är starkt meriterande och kommer gynna dig i detta arbete.
Du talar svenska och engelska samt är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du är noggrann och utredande i ditt arbete men också flexibel och anpassningsbar.
Övrig information
Ovanstående behov är ett konsultuppdrag på 12 månader hos vår kund med start i september. Därefter finns det väldigt goda chanser att fortsätta din anställning hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag!
Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Marcus.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel: Backofficemedarbetare inom settlements till nischbank
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88