Backofficemedarbetare som vill ta nästa karriärsteg

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för värdepapper? Är du dessutom självgående och älskar att "ligga steget före" i ditt arbetssätt som du självständigt får planera? Vill du vara med på en spännande resa hos ett företag som ligger i framkant? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Din utmaning

I rollen som backofficemedarbetare kommer du vara en viktig och betydande pusselbit i verksamheten och du blir en del av processen att ta hem den idag outsourcade backofficeavdelningen till företaget. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ha ansvar för den administrativa hanteringen av värdepappershandel, registrering av in- och utbetalningar och hantering av Corporate Action. Utöver detta ska du dagligen uppmärksamma situationer som kan uppstå och ta egna initiativ för att lösa dessa. Rollen innebär mycket frihet under ansvar och det väger därför tungt att du är duktig på att planera och strukturera din tid.

Är detta du?

För att trivas som backofficemedarbetare bör du vara självgående och älska att få vara med och bidra till struktur och effektivisering. Du kommer att vara spindeln i nätet och ha många uppgifter på gång samtidigt. Då bolaget är måna om att backofficerollen skall vara både rolig och utmanande finns det stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.

 Vi söker dig som:


Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har ett stort intresse för värdepapper.
Är strukturerad, organiserad samt duktig på att planera din dag själv.
Har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Är duktig på Officepaketet och har lätt för att sätta dig in i nya system.


Om kunden

Vår kund är ett partnerägt bolag verksamt inom branschen för finansiella produkter och tjänster. Organisationen ligger i framkant vad gäller digitala lösningar och effektivisering av backofficeavdelningen. De är baserade i nya, fräscha lokaler mycket centralt i Stockholms innerstad.

Företaget är en ledande nordisk kapitalförvaltare som utmanar marknaden genom att specialiserat leverera absolut avkastning till institutioner, företag och förmögna privatpersoner. Som anställd erbjuds du förutom en utvecklande och entrepenöriell arbetsmiljö, mycket flexibla arbetstimmar.

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna tjänst genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling - både nu och i framtiden.

Välkommen att kontakta Veronica Camaj Ericson på telefon 073 939 62 27 eller på veronica.camaj@talentsofsweden.se vid frågor angående tjänsten eller oss på Talents of Sweden.



Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

 













Sökord: Backoffice, Fonder, Finans, Bank, Analys, Administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 juni 2017

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024