Backofficemedarbetare till Bank i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Backofficemedarbetare till Bank
Är du en administrativ stjärna med erfarenhet av finansiella transaktioner? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där noggrannhet och samarbete står i fokus? Vi söker nu en Backofficemedarbetareför en spännande roll hos vår kund i Stockholm. Läs vidare för att se om detta är möjligheten för dig!
Om rollen I rollen på Backoffice blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet på finansavdelningen. Ditt fokus kommer vara:
Administrativa uppgifter i olika system.
Hantering av dokumentation samt mail- och telefonkontakt med finansiella aktörer.
Kontroll av bekräftelser och utförande av settlement-uppdrag, räntebärande finansiella instrument.
Administrativ hantering av emissioner och säkerheter inom finansavdelningen.
Kontoavstämningar, rapportering och bokföring.

Du ingår i en mindre grupp om tre personer där samarbete är A och O.
Omfattning och placering
Tjänsten är på 100 % med möjlighet till tillsvidareanställning genom en hyr-köp-lösning.
Konsultuppdraget löper från 3 februari 2025 till 1 augusti 2025.
Stationeringsort: Stockholm (25 % distansarbete möjligt efter onboarding).

Kvalifikationer och krav Vi söker dig som:
Har en administrativ ådra och trivs med strukturerat arbete.
Är noggrann, effektiv och har en stark förmåga att hantera data.
Är ansvarsfull, lösningsorienterad och bekväm i en föränderlig miljö.
Har ett starkt lagfokus och bidrar till gruppens gemensamma framgång.
Har kunskap om finansiella räntebärande instrument som ränteswapar och obligationer.

Meriterande
Högskoleutbildning inom ekonomi.
Erfarenhet från Treasury

Ansökan Om du tycker att detta låter som en spännande möjlighet och du uppfyller kvalifikationerna, skicka in din ansökan redan idag!
Vi presenterar löpande kandidater till kunden och uppdraget kan komma att tillsättas inom kort.
Välkommen att bli en del av ett professionellt och samarbetsinriktat team i hjärtat av Stockholm!
Vid frågor om tjänsten, vv kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16

Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2024
  • Ansök senast: 29 maj 2025

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024