OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dafo Brand expanderar och söker förstärkning till sin avdelning specialiserad på släcksystem för fordon. Är du serviceminded, social och noggrann? Har du kanske nyligen avslutat en YH-utbildning med inriktningen teknik/logistik? Då är detta jobbet för dig!
Dina arbetsuppgifter
Som backofficemedarbetare på Dafo kommer du vara delaktig i företagets dagliga arbete med orderhantering, kvalitetssäkring, inköp och logistik. Du kommer fungera som en kontaktyta för företagets kunder och hela tiden arbeta för att beställningar från kund behandlas korrekt och så smidigt som möjligt. Förutom kundkontakten via mail och telefon kommer du vara ett stöd för företagets utesäljare och hjälpa dem med olika administrativa uppgifter. På sikt finns stora möjligheter att utvecklas och ta sig an nya arbetsuppgifter och ansvarsområden.
Om företaget
Med 90 års branscherfarenhet är Dafo brand idag en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel.
Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder de underhåll, utbildning, riskbesiktning, dokumentation och SBA.
De är den ledande leverantören till brandförsvaren i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. De har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk.
Företagets huvudkontor finns i Tyresö strax söder om Stockholm och med 140 medarbetare omsätter de cirka 300 miljoner kr per år.
Din profil
För att trivas och bli framgångsrik i rollen krävs det att du:
- Är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. På svenska såväl som engelska.
- Har B-körkort.
- Har genomfört gymnasieutbildning.
- Är bekväm med att använda dator och telefon som arbetsredskap samt har goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du:
- Har genomfört YH-utbildning med relevant inriktning, exempelvis teknik eller logistik.
- Tidigare arbetat i kundtjänst eller i roller med mycket kundkontakt.
- Talar och skriver tyska och/eller franska.
- Har erfarenhet av Dynamics AX eller annat CRM-system.
Som person tror vi att du som söker denna tjänst är flexibel, serviceinriktad och stresstålig. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker om att hjälpa, avlasta och samverka med dina kollegor. Du är social, öppen och tycker verkar för en god kontakt med kunder och leverantörer.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17
Startdatum: 22/5-15 alternativt omgående.
Urval sker löpande.
Dafo Brand har gett Framtiden AB i uppdrag att sköta denna rekrytering och undanber sig därför samtliga mail, samtal och ansökningar relaterade till tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna