Backofficemedarbetare till Fundlers förvaltarteam

Backofficemedarbetare till Fundlers förvaltarteam

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Fundler står inför en spännande tillväxtresa framöver och vi letar nu efter dig som vill vara med på den resan. Du blir en del av ett familjärt och erfaret förvaltarteam bestående av fyra personer, vilka skapar och underhåller investeringsportföljerna. Idag finns det ingen backofficefunktion, utan förvaltarna sköter all administration på egen hand. Det finns nu ett behov av att tydligt särskilja arbetsuppgifterna och skapa en mer renodlad backofficefunktion och därför rekryterar vi nu till denna nya och väldigt spännande tjänst. 

Rollen innebär att du tillsammans med förvaltningsteamet ansvarar för handel av fondandelar och rapporterar Fundlers egna och kundernas utveckling både internt och till myndigheter. För dig innebär det också att ha många kontaktytor och vara en social lagspelare då du både kommer ha mycket kommunikation med techavdelningen, förvaltningsteamet såväl som kundsupport och marknad. Du blir en viktig kugge i organisationen då du förutom att vara en del av förvaltarteamet även kommer att delta i många andra sammanhang och ad-hoc projekt, allt ifrån produktutveckling och marknadsföring till analys- och utredningsarbete. Du kommer att arbeta i depåsystemet FA Solutions samt i Excel.

Är detta du? 
Vi ser att du som söker har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik eller finansiell matematik och har ett intresse för digitalisering. Du har erfarenhet av arbete inom backoffice eller trading och vi förutsätter att du har ett stort intresse för finansmarknaden och är en mycket van och avancerad användare av Excel. För att fungera och trivas i rollen är det viktigt att du uppskattar en varierande vardag och att arbeta i ett högt tempo och med stort eget ansvar. Du är en initiativtagare som tar fram förslag och hittar smarta lösningar på problem.

Om bolaget
Fintechbolaget Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Fundler är Sveriges största oberoende rådgivare, med över 50 000 användare och uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning för privatpersoner. Fröet till Fundler såddes med insikten att traditionell rådgivning var onödigt och resurskrävande och dessutom kostsamt och administrativt för kunden, det ville grundarna ändra på och därför startades Fundler år 2015. Bolaget grundades år 2015 med visionen att hjälpa människor till bättre ekonomiska beslut, genom enkelhet, låga avgifter och bra avkastning och idag erbjuder man en helt digital rådgivningstjänst både för iOS och Android.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lisa de Verdier på telefon 070 416 40 96 alternativt lisa.de.verdier@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Sökord: backoffice, fond, kapitalförvaltning, investeringsrådgivning, administration, Talents of Sweden, rekrytering, jobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


7 oktober 2024

7 oktober 2024