Backofficemedarbetare till Group Treasury hos världsledande företag i Sö...

Backofficemedarbetare till Group Treasury hos världsledande företag i Sö...

Arbetsbeskrivning

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning, tillsätter SJR nu en Backofficemedarbetare till vår kunds Group Treasury.

Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Urval pågår löpande så varmt välkommen snarast med din ansökan. Detta är ett konsultuppdrag på 15 månader med start i början av oktober. För rätt person finns möjligheten därefter att blir förlängd på uppdraget.

Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan.

Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill ta anställning som konsult med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal eller dig som vill jobba som underkonsult hos oss.

Om tjänsten

Vår kunds Group Treasury är ett kompetenscentra och operationellt ansvarigt för valutasäkring, finansiering och cash management inom koncernen. Verksamheten har idag ett 30-tal medarbetare och bedrivs i ett flertal länder och bolag.

Arbetet inom Backoffice innebär avstämning av valuta- och ränteaffärer, likvidhantering av valutaterminer, ränteswapar, ränte- och amorteringsbetalningar. Därutöver ansvarar man för daglig avstämning och uppföljning av samtliga finansiella valutaflöden på ett hundratal bankkonton tillhörande vår kunds Treasury-bolag. Du ingår i en operativ kontrollfunktion inom Group Treasury som arbetar mot tydliga deadlines. I månadsboksluten ansvarar teamet för avstämning av vår kunds samtliga cash pooler.

I denna roll agerar du på den internationella finansmarknaden vilket innebär täta kontakter med flertalet svenska och internationella banker. Dessutom har du nära kontakt med vår kunds många dotterbolag, både i Sverige och utomlands.

Din profil
Vi ser gärna att du är civilekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från arbete inom finans - & banksektorn, gärna inom Back office.

Då vi kontinuerligt arbetar med processförbättringar ser vi det som positivt om du har intresse för system och processutveckling. Har du erfarenhet av Quantum så är det starkt meriterande.

Eftersom kontaktnätet är stort tror vi att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i grupp. Då vi har daglig kontakt med utländska banker och dotterbolag är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-09-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2024

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024