Backofficemedarbetare till Nacka Energi AB

Backofficemedarbetare till Nacka Energi AB

Arbetsbeskrivning

Nacka Energi bygger och driver elnätet i Nacka, en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nacka stad planerar för 11 300 nya bostäder och 10 000 nya arbetsplatser fram till 2035, och vi kommer att göra stora investeringar för att klara expansionen. Genom att möjliggöra klimatsmart elproduktion, erbjuda lösningar för elbilsladdning och ge förutsättningar för flexibel elförbrukning vill vi skapa ett hållbart energisystem. Bolaget har ca 60 anställda och präglas av en stolthet för vårt samhällsviktiga arbete.



Vill du vara med och bidra till utvecklingen av morgondagens klimatsmarta och hållbara energilösningar? Tillsammans jobbar vi på Nacka Energi med att skapa morgondagens elnät.

Vår backofficegrupp spelar en nyckelroll i detta arbete och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en lagspelare.


Vi erbjuder,
En rolig och kreativ arbetsmiljö där du får möjlighet att lära dig energibranschen och att utvecklas inom hantering av exempelvis fakturering, inkasso, påminnelser och kundförluster, från ett litet och lokalt bolags perspektiv. Du får mycket eget ansvar, men också ett team omkring dig som stöttar. Vi arbetar målstyrt och firar gärna våra framgångar.


Ditt uppdrag,
Backofficemedarbetarna på avdelningen Kund- och Marknad har en nyckelfunktion i bolagets dagliga verksamhet. Vi behöver nu komplettera vår arbetsgrupp, idag bestående av tre medarbetare, med en fjärde kollega som vill vara med oss och driva utveckling och att utvecklas i vårt engagerade och drivna gäng.

En viktig del av ditt uppdrag som backofficemedarbetare är att agera och arbeta som stöd till frontofficegruppen vid komplexa frågeställningar som handlar om fakturor eller nät- och elhandelsavtal. Tjänsten innebär en hög grad av samverkan och samarbeten inom såväl den egna avdelningen som med andra grupper inom bolaget och externa parter. Rollen är omväxlande med varierande arbetsuppgifter och du hanterar löpande administration så som att sammanställa rapporter, fakturera, sköta betalningsärenden inom inkasso, utbetalningar och påminnelser, besvara mejl, hantera avtal, registrera priser och importera filer.

Vi vill att du är med och skapar en god atmosfär och lever upp till vår företagskultur genom att vara i framkant, ta initiativ, vara öppen och agera säkert. 


Din profil,

Den vi söker:

- Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande.
- Har ett par års arbetslivserfarenhet där du hanterat administrativt komplexa arbetsuppgifter, helst inom inkasso och kravhantering.
- Är en trygg dataanvändare med en god vana av att hantera fler olika IT-system
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Vi ser det meriterande om du:

- Har erfarenhet från energibranschen


 Personliga egenskaper,

- Kommunikativ: Uttrycker dig tydligt i tal och skrift. Har förmågan att anpassa din kommunikation till situation och mottagare. Du lyssnar aktivt på andra och ställer frågor för att få förtydliganden.
- Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till att backofficegruppen genomför sina arbetsuppgifter på ett säkert och korrekt sätt och når sina mål.
- Flexibel: Du är beredd på att arbetsuppgifterna kan variera och att arbetsbelastningen varierar under månaden.
- Noggrann: Du arbetar strukturerat och organiserat och har förmåga att driva dina uppgifter självständigt.
- Samarbete: Du uppmärksammar andras synpunkter och kompetens och ger dina kollegor utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Du delar med dig av din kunskap.


Övrig information,
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

I denna tjänst förekommer arbete förlagt till en del kvällar och helger. Möjlighet kommer finnas för visst distansarbete.

Bakgrundskontroll och drogtest genomförs av slutkandidat i rekryteringsprocessen.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök gärna så snart som möjligt, helst gärna redan idag. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 24 juni.


Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Nacka Energi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare och rekryteringsbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Svensson, Nätchef
08-466 81 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka Energi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 24 juni 2021

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024