Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vill du vara en del av ett dedikerat team som fokuserar på service och kvalitet? Rusta söker en Backoffice-medarbetare som tar ansvar för att lösa problem och säkerställa enastående kundupplevelser. Rusta befinner sig i en stark tillväxtfas och som en del av deras centrala verksamhet är du med och stärker upp teamet och driver utvecklingen framåt!
Om rollen:
I rollen som Backoffice-medarbetare på Rusta är service och kundfokus en självklarhet. Du trivs med att lösa problem och hantera kunder av alla slag i en miljö präglad av serviceanda, kvalitetsfokus och resultatdrivenhet. Tjänsten är placerad på Rustas huvudkontor i Upplands Väsby och du rapporterar till Head of Customer Service. Arbetet kommer huvudsakligen att utföras på plats på kontoret.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Kommunikation med kunder och varuhus genom att hantera ärenden gällande reklamationer och Club Rusta.
• Säkerställande av hemleveransprodukter och e-com.
• Ansvara för kunddialoger i sociala medier.
• Hantering av DHL-ärenden, inklusive transportskador, reservdelar och försäkringsärenden.
• Uppföljning av kvalitetsarbete och interna klagomål.
• Administration av presentkort och milersättning.
• Kontakt med ARN/Förbrukarrådet vid behov.
Kvalifikationer:
För att passa och lyckas i rollen som backofficemedarbetare ser vi gärna att du:
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarande
• Har mycket god dator och systemvana samt goda kunskaper i Microsoft Officepaketet
• Har tidigare erfarenhet av administration, försäljning och/eller andra serviceyrken
Meriterande:
• Språkkunskaper i andra nordiska språk eller tyska
Personlighet:
Vi söker dig som är lyhörd för kundens behov och har en naturlig förmåga att sätta dig in i nya system. För att trivas som Backoffice-medarbetare hos oss uppskattar du administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du är utåtriktad och har en stark serviceinriktning.
Du trivs i ett dynamiskt och högt arbetstempo och har lätt för att skapa nya kontakter både internt och externt. På Rusta får du möjlighet att kontinuerligt lära dig nya saker och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö.
Praktisk information:
Önskat startdatum: 3e februari 2025
Omfattning: Detta är en visstidsanställning på 1 år (heltid), med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas med goda förmåner
Placering: Upplands Väsby
Arbetstider: Kontorstider (mån-fre 08.00-17.00)
Om RUSTA:
Rusta är en väl etablerad detaljhandelskedja som erbjuder hem- och fritidsprodukter. Sedan starten 1986 har vi vuxit till över 200 varuhus spridda över flera länder. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, vilket möjliggör ett brett sortiment av högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser. Genom stora volymer och effektiv logistik strävar Rusta alltid efter att göra det enkelt för sina kunder att handla hos dem.
Låter det intressant och något som skulle passa dig? Skicka in din ansökan redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
The Place – Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Sökord: Backoffice, Heltid, Stockholm, Nordiska språk