Backorder Handler till känd fordonstillverkare

Backorder Handler till känd fordonstillverkare

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv och kommunikativ person med erfarenhet inom reservdelshantering, eller är du ny inom logistikbranschen? Vill du arbeta i en dynamisk miljö med ett engagerat team? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Om tjänsten
En välkänd fordonstillverkare i Eskilstuna söker nu en driven medarbetare till deras avdelning. Här kommer du att ge support inom reservdelar till ett av företagets spännande affärsområden, Construction Equipment. Avdelningen du kommer att jobba på är kritisk för att säkerställa att reservdelar är tillgängliga på den europeiska marknaden och att kundproblem löses snabbt och effektivt när det råder brist på olika reservdelar, så kallade backorders.

Tjänstens omfattning: Heltid
Anställning: Visstidsanställning, mellan den 2/9 till och med den 27/12-2024.
Tjänstgöringsort: Eskilstuna
Sista ansökningsdatum: 14/6-2024

Under denna period kommer du att ingå i ett team med 11 engagerade kollegor som tillsammans arbetar för att säkerställa att företagets kunder får den bästa servicen. Denna roll ger dig möjlighet att utvecklas inom ett globalt företag och arbeta med ett av företagets mest kritiska affärsområden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Hantera och säkerställa tillgängligheten av reservdelar för den europeiska marknaden.
- Lösa kundproblem vid brist på reservdelar genom att prioritera ärenden baserat på deras klassificering.
- Fungera som första kontakt för leverantörer för att snabbt och effektivt lösa eventuella bristsituationer.
- Arbeta med ditt eget sortiment och hantera backorders för att säkerställa att företagets kunder får sina beställningar.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi gärna att du har omkring 2-5 års erfarenhet av liknande arbete, även om detta inte är ett krav. Du har en positiv och kommunikativ inställning som gör att du lätt knyter kontakter och samarbetar med både kollegor och leverantörer. Din problemlösningsförmåga är en av dina starkaste sidor och du hanterar utmaningar med effektivitet och kreativitet. Erfarenhet av att arbeta med reservdelar samt en god förståelse för logistikprocesser är klart meriterande. Har du dessutom en logistikutbildning är det en stor fördel, men vi värdesätter framför allt din kunskap och ditt engagemang för att bidra till teamets gemensamma mål.

Om verksamheten
Till oss på Poolia vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag!

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024