OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
E-handelsbolaget Jollyroom öppnar sin första fysiska babybutik i Kungens Kurva, Stockholm där målet är att utveckla ett framgångskoncept som blir den givna destinationen för barnfamiljer i Stockholmsområdet. Vi söker flera engagerade och ansvarsfulla butikssäljare med mycket energi, passion för människor och ett stort intresse av barn- och babyprodukter.
Butikssäljare med backup-ansvar
I rollen som butikssäljare med backup-ansvar deltar du i det dagliga butiksarbetet med att hjälpa våra kunder i butiken, prismärkning, städning, uppackning och montering. När butikschefen inte är på plats har du ansvar för driften i butiken och säkerställer att de dagliga rutinerna utförs. Du hjälper även till med utbildningar, leder och coachar personalen samt ser till att teamet arbetar mot butikens uppsatta resultat- och kvalitetsmål. Administrativa uppgifter ingår även i rollen, så som att vara behjälplig vid schemaläggning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet som säljare inom retail och haft en liknande ansvarsroll. Du har ett genuint intresse för barn- och babyprodukter och är flytande i det svenska och engelska språket. Vidare kan du arbeta flexibla arbetstider, både helger och kvällar.
Som person är du initiativtagande, du brinner för försäljning och service och sätter alltid kunden i första rummet. Du drivs av att nå resultat, du är lösningsfokuserad och en inspirerande och motiverande ledare.
Meriterande
- Butikserfarenhet av babyprodukter, såsom barnvagnar och babyskydd
- Kunskap i SAP
- Erfarenhet vid uppstart av nya butiker
Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Kollektivavtal för alla anställda
Vi är ett företag som satsar på våra medarbetare och vi internrekryterar ofta. De som åstadkommer bra resultat och samtidigt har en positiv och samarbetsvillig attityd kommer gå långt inom Jollyroom.
Upplägg och kontakt
- Start: Juni/juli
- Omfattning: Heltid, 38,25 h/vecka
- Anställningsform: Sex månaders provanställning som är menad att övergå i en tillsvidareanställning
- Arbetstider: Måndag-söndag
- Placering: Kungens kurva, Stockholm
- Kontakt & frågor: HR-Generalist Matilda Dahllöf via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se
I våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, tester och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.