OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstad Airport söker nu nya medarbetare som vill fortsätta att skapa smidiga och minnesvärda resor för flygplatsens resenärer. Som bagagehanterare kommer du arbeta i ett sammansvetsat team där högt tempo med snabba beslutsvägar är en naturlig del av vardagen. Låter det spännande? Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Karlstad Airport ägs av Karlstad kommun och Region Värmland och är idag arbetsplats för cirka 27 medarbetare. Deras mål är att erbjuda väl anpassad flygtrafik för såväl företag och privatpersoner i regionen i form av både reguljär- samt chartertrafik. Förutom detta är de även utsedda till beredskapsflygplats av regeringen, vilket innebär att de håller beredskap alla dagar på året för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.
Utbudet av destinationer ökar nu på Karlstad Airport inför 2024 där du, i rollen som bagagehanterare, kommer ha en viktig roll för att säkerställa smidig hantering av passagerares bagage och last. Arbetspassen kan vara intensiva och till viss del fysiskt krävande.
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Academic Work och arbetar på uppdrag hos Karlstad Airport.
Du erbjuds
- En gedigen introduktion för att få en så bra start på uppdraget som möjligt
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som stöttar dig under uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lasta och lossa passagerarbagage från flygplatsen och transportfordon
* Organisera och sortera bagage baserat på destination och flygnummer för att underlätta snabb och korrekt lastning
* Hantering av utrustning som används för bagagehantering, såsom bagagevagnar och transportband
* Städning av flygplan samt kontroll av passagerarutrymmen inför nästkommande flight
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i ditt arbete
- Innehar B-körkort. Det underlättar om du har tillgång till egen bil då kollektivtrafiken inte når flygplatsen
Det är meriterande om du
- Innehar truckkort
- Har erfarenhet av arbete inom logistik
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Strukturerad
Övrig information:
- Start: Maj 2024. Säkerhetskontroll och introduktion kommer ske innan start.
- Omfattning: Deltid
- Arbetstider: Anpassas efter flygavgångar som oftast sker på helger. Inför anställningsstart kommer du få ett schema på dina arbetstider och du förväntas vara tillgänglig 1 pass i veckan.
- Placering: Våldalen 570, Karlstad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Karlstad Airport HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231