OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av medarbetarna inom bank- & försäkring ska nu gå vidare till nya utmaningar.
Därför söker vi nu en Bank- och försäkringssäljare för en tillsvidaretjänst på 100 procent till Länsförsäkringars kontor i Vetlanda.
Bank- och försäkringssäljare
I rollen som Bank- och försäkringssäljare arbetar du i huvudsak med att sälja samt ge service avseende bank- och försäkringsprodukter/tjänster till privatkunder. Via telefon och personliga kundmöten träffar du såväl nya som befintliga kunder. Du och kunden analyserar tillsammans behov inom områdena försäkra, spara, låna och betala. Inom försäkringsområdet kommer du främst att hantera sakförsäkringar, såsom boende- och fordonsförsäkringar. Inom bankområdet kommer du främst att hantera banktjänster som berör kundens vardagsekonomi såsom konton, kort och internettjänster men även enklare ärenden inom låna och spara.
Som Bank- och försäkringssäljare arbetar du både med inkommande samtal från privatpersoner samt att ta emot spontana kundbesök på kontoret. Du bör heller inte vara främmande för att arbeta med uppsökande verksamhet för att utvidga kundbasen på kontoret i Vetlanda. Det kan exempelvis röra sig om utgående samtal/uppföljning av utskick eller att vara med vid externa marknadsföringsaktiviteter och events som kontoret anordnar.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet från arbete med inriktning mot bank samt erfarenhet av arbete med försäljning och service. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att arbeta med kunden i fokus och att du är bekväm i det direkta kundmötet. Du behärskar svenska i tal och skrift.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är målfokuserad och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta med försäljning och service, är analytisk i ditt arbetssätt och har förmågan att snabbt bilda dig en uppfattning om möjliga affärer vid varje kundmöte. Du drivs av att nå dina individuella mål men främst drivs du av gruppens mål och du är inte främmande för att ta en aktiv roll bland kollegorna i den dagliga driften av kontoret. Du är en initiativtagare som tycker om att arbeta i en händelsestyrd och flexibel miljö där kunden alltid står i centrum.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Lindomborg på 0727-164381 eller Försäljningschef Fredrik Einarsson på 0383 – 75 75 02. Facklig kontaktperson är Maria Davidsson 0383-75 75 11.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502