Bank- och försäkringssäljare till Nässjö

Arbetsbeskrivning

Är du en säljare som tycker det är kul att ge service och sälja för att skapa lojala kunder? Är du intresserad av en omväxlande roll hos en attraktiv arbetsgivare? Då kan du vara den person vi söker till en tjänst som Bank- och försäkringssäljare i Nässjö.

Om Länsförsäkringar
Länsförsäkringar Jönköping har funnits i länet sedan 1839 och ingår som ett av 23 lokala och självständiga bolag i länsförsäkringsgruppen. Vi har ca 220 anställda. Organisationen är indelad i två affärsområden; Privat samt Företag & Lantbruk, och erbjuder helhetslösningar inom bank- och försäkringsområdet. Som lokalt bolag lägger vi kraft på att lära känna just våra kunders behov och villkor. Viktigt för oss är den personliga relationen till våra kunder som också är våra ägare.

Bank- & Försäkringssäljare I rollen som Bank- och försäkringssäljare arbetar du i huvudsak med att sälja samt ge service avseende bank- och försäkringsprodukter/tjänster till privatkunder. Via telefon och personliga kundmöten träffar du såväl nya som befintliga kunder. Du och kunden analyserar tillsammans behov inom områdena försäkra, spara, låna och betala. Inom försäkringsområdet kommer du främst att hantera sakförsäkringar, såsom boende- och fordonsförsäkringar. Inom bankområdet kommer du främst att hantera banktjänster som berör kundens vardagsekonomi såsom konton, kort och internettjänster men även ärenden inom låna och spara.   

Som Bank- och försäkringssäljare arbetar du både med inkommande samtal från privatpersoner samt att ta emot spontana kundbesök på kontoret. Du arbetar även med uppsökande verksamhet för att utvidga kundbasen på kontoret i Nässjö. Det kan ex. röra sig om utgående samtal/uppföljning av utskick eller att vara med vid externa marknadsföringsaktiviteter och events som kontoret anordnar. Vår vision är att leverera marknadens mest uppskattade kundmöten. Därför arbetar vi aktivt för att utveckla de kontaktvägar och öppettider som krävs för att möta kundernas förväntningar på hög tillgänglighet och personlig service.

Kompetens och erfarenhet För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att arbeta med kunden i fokus och att du är bekväm i det direkta kundmötet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med inriktning mot bank och/eller försäkring samt erfarenhet av arbete med behovsanpassad försäljning och service. Du behärskar svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du är bosatt i kontorets närområde.

Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är målfokuserad och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta med försäljning, samt har förmågan att snabbt bilda dig en uppfattning om möjliga affärer vid varje kundmöte. Du drivs av att nå dina individuella mål men främst drivs du av gruppens mål och du är inte främmande för att ta en aktiv roll bland kollegorna i den dagliga driften av kontoret. Du är en initiativtagare som tycker om att arbeta i en händelsestyrd och flexibel miljö där kunden alltid står i centrum.  

Övrigt Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, RekryteringsHuset på 0727-16 43 81. Facklig kontaktperson är Therese Granlinger som du når på telefon 0380-57 58 13.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringsHuset i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • 100%. Tillträde: Snarast eller enligt ök. tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Gjuterigatan 9
None

Postadress

Gjuterigatan 9
Jönköping, 55318

Liknande jobb