Bank Operations Specialist söks omgående till SEB!

Bank Operations Specialist söks omgående till SEB!

Arbetsbeskrivning

Är du i starten av din karriär och trivs i en tempofylld miljö? Är du ansvarstagande och vill arbeta i en tjänst med internationell kontakt? Då har vi tjänsten för dig!

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, grundad 1856. Ända sedan starten har de vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt sinne, liksom innovativa företag, behövs för att skapa en bättre värld.

Vi söker för SEBs räkning nu en Bank Operations Specialist. Du kommer att komma in i ett tillfälligt team under högsäsong där du kommer att stödja utländska investerare inom olika områden som rör Sub custody. Sub custody-verksamheten är viktig för SEB och står inför nya affärsmöjligheter och betydande tillväxt. De levererar de bästa tjänsterna till finansinstitutioner över hela världen och ger tillgång till nordiska värdepappersmarknader och expertis till utländska investerare. I rollen kommer du att ha en viktig del i SEBs uppdrag att leverera service i världsklass till sina Sub custody kunder och stödja den växande verksamheten.

Du kommer i rollen som Bank Operations Specialist arbeta i en administrativ och kundorienterad roll med fokus på Voting. Det innebär att du kommer att supportera utländska investerare med att rösta på bolagstämmor där de är aktieägare. Typiska arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Databearbetning, analys och rapportering
• Granskning och bearbetning av kundens dokumentation
• Hjälpa kunder med deras dagliga förfrågningar

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli direktanställd av SEB. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid och kommer sträcka sig från januari 2022 till slutet på maj 2022 med eventuell chans vid förlängning. Du kommer att arbeta på SEBs kontor i Arenastaden. Vid övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Din profil
Vi söker dig som har en avklarad gymnasieutbildning. Har du någon eftergymnasial utbildning är detta självklart ett plus. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom bank, eller i någon annan kundfokuserad roll inom exempelvis kundtjänst eller administration. Du har goda kunskaper i Excel och Officepaketet i övrigt. Du har mycket goda kunskaper i svenska men framförallt i engelska då du kommer ha mycket internationell kontakt både internt samt externt.

Som person söker vi dig som är ansvarstagande och tar ägandeskap över ditt arbete. Du kan hantera stora volymer och ett högt tempo där du enkelt kan prioritera dina uppgifter genom struktur och noggrannhet. Du är flexibel, har en god samarbetsförmåga och är en positiv teamplayer.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 21 december 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024