OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Scandic Continental, hotellet med det absolut bästa läget mitt i Stockholms stadskärna!
Vare sig du välkomnar gäster till ett av våra 392 hotellrum eller till vår takbar med spektakulär utsikt över Riddarfjärden så kommer du konstant möta besökare från hela världen. Till Scandic Continental kommer våra gäster bland annat för att lobbyjobba, njuta av en AW eller för att uppleva en oförglömlig sharingmiddag i vår restaurang The Market. Hos oss kommer du att arbeta med kollegor som vet vad det lilla extra för gästen innebär och tillsammans skapa de bästa gästupplevelserna.
Så vill du ta chansen att bli en i teamet på Stockholms mest centrala affärshotell? Trivs du i en miljö med högt tempo och drivs av att hitta lösningar då är det dig vi letar efter!
Vi söker Bankettansvarig - Assistant Service Team Manager till hotellet Scandic Continental.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Bankettchef?
I rollen som Bankettchef har du det övergripande ansvaret för vår bankettavdelning där du säkerställer att vi levererar en mat- och serviceupplevelse i världsklass.
Du anvarar för följande:
- Att driften på avdelningen fungerar
-
Planera och bemanna utefter vad driften behöver
-
Rekrytera och introducera nya medarbetare
- Fördela det dagliga arbetet och säkertställa att stadards samt rutiner efterföljs
- Driva försäljning och gästnöjdhet
- Följa upp genomföranden med kund
- Driva utvecklingen av avdelningen framåt
- Ansvarar för att avdelningen når sina mål
- Planera prognos, budget och följa interna ekonomirutiner
Arbetstider är främst kvällstid men varierar med dagtid eftersom beläggningen ser olika ut. Helger förekommer.
Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Du har relevant utbildning, god kunskap inom mat och dryck samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen.
Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande om du tidigare arbetat i Scorpio och Micros men inget krav.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning.
Du rapporterar till vår Service Team Manager Meeting samt är en del i hotellets ledargrupp.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD