Bankgirot söker Chef för Inköp och Leverantörstyrning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en drivande och strukturerad Chef för Inköp- och leverantörsstyrning. Tjänsten är en ny tillsättning, med två funktioner som blivit en. I denna roll får du ansvaret att, bygga upp, driva och utveckla Bankgirots Inköps- och Leverantörsstyrningsprocesser samt leda en personalgrupp om fyra medarbetare.

Din roll

Det grundläggande uppdraget för inköps- och leverantörsstyrningsfunktionen är att vara en gemensam, bolagsövergripande funktion som ska vara både stödjande och styrande för både inköps- och kontraktsförvaltningsprocessen. Du rapporterar till Bankgirots CIO, Ann Hellenius och ingår i hennes ledningsgrupp.

I funktionens uppdrag ingår att:



Säkerställa upphandlings- och kontraktsförvaltningsprocessens alla faser. Från analys, förstudier och riskutvärdering via kravställning, upphandling, urval och implementation till kontinuerlig uppföljning, utvärdering och rapportering.



Ha ett samordningsansvar avseende beställarrelaterade funktioner.



Tillsammans med dina fyra medarbetare verka för att alla typer av inköp fungerar på ett effektivt sätt som ger bra pris och prestanda för Bankgirot








Vem är du?

Vi söker dig som är drivande och strukturerad och en trygg, erfaren, kommunikativ ledare. Du är bra på att skapa struktur och se möjligheter. Du är både operativ och strategiskt lagd. Du har en förmåga att motivera och utveckla både personal samt processer. Du ser till helheten och har alltid företagets bästa som mål. Du har lätt för att samarbeta med flera olika parter.

Som en viktig samhällsaktör i en föränderlig bransch ställs vi ständigt inför nya utmaningar. Därmed tror vi också att du är en person som gillar att driva förändring i ett högt tempo och sprider energi och entusiasm för att bidra till Bankgirots förflyttning mot framtiden.

Vi söker dig som har:


Gedigen erfarenhet från Inköp- och leverantörsstyrning samt förhandlingar.
Minst fem års erfarenhet av personalansvar.
Erfarenhet av komplexa upphandlingar
Erfarenhet från regulatoriska verksamheter som står under myndighetstillsyn.
Har arbetat med inköp samt har erfarenhet från att utveckla inköpsprocesser.  






Vad erbjuder vi

På Bankgirot blir du en del i ett företag med en viktig och central roll i betal-Sverige. Förutom en intressant roll där du får möjlighet att utveckla Bankgirots inköpsprocesser till att bli de bästa i branschen erbjuder vi dig bra anställningsvillkor, personalförmåner och en ovanligt hjälpsam gemenskap.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Bankgirot AB med HRM Affärsutveckling. Sista ansökningsdag är 22 april. Urval sker löpande, ansök därför redan idag! För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsult Sara Bäckström, sara.backstrom@hrmab.se / tel 072-534 91 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 april 2018

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024