OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din IT-karriär och vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll? Har du ett stort tekniskt intresse och en nyfikenhet att lära dig nya tekniker? Vill du vara med på en spännande förändringsresa hos Bankgirot som har en central roll i den svenska betalningsinfrastrukturen? Bankgirot söker nu fler systemövervakare till Operation Center som är en del av området Drift & Teknisk Förvaltning!
Om Bankgirot
Bankgirot är ett europeiskt clearinghus med uppdrag att leverera marknadsledande lösningar inom betalområdet som ökar kundernas konkurrenskraft. Som det enda clearinghuset för massbetalningar i Sverige har Bankgirot en central roll i den svenska betalningsinfrastrukturen och hanterar den stora merparten av denna typ av betalningar. Varje dag året runt garanterar Bankgirot ett snabbt och säkert betalflöde i det finansiella systemet. Varje timme flödar betalningar mellan avsändare och mottagare, och varje dag ser vi till att mer än 50 miljarder kronor hamnar där de ska. Vi garanterar flödet.
Bankgirots verksamhet startades 1959 och sysselsätter idag cirka 250 medarbetare. Bankgirot ägs av SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank, Skandiabanken och Länsförsäkringar Bank.
Din vardag
Operation Center ansvarar för systemövervakningen av den dagliga driften på Bankgirots samtliga plattformar för både intern samt extern datatrafik (nätverk, linjer och filtrafik). Operation Center är bemannad dygnet runt och är first line support vid samtliga frågor relaterade till IT-Drift.
Vi söker nu fler systemövervakare till Operation Center.
Som systemövervakare ansvarar du för:
att proaktivt övervaka den dagliga driften på Bankgirots samtliga plattformar både för intern och extern datatrafik (nätverk, linjer och filtrafik)
bedömning av vilka konsekvenser larm och störningar kan få för interna och externa parter
att se till att incidenthanteringsprocessen påbörjas snarast möjligt
uppföljning av att samtliga ärenden tills de är lösta
att ha kontinuerlig kontakt med Incident Manager vid behov
utskick av driftinformation från Bankgirot vid störningar
att aktivt bidra till att ständigt förbättra förutsättningarna för en proaktiv övervakning, i form av processer, dokumentation, instruktioner, arbetssätt, larmsättning, stödsystem mm.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har 1-2 års praktisk erfarenhet av arbete inom IT-support, systemövervakning eller skiftarbete. Vi tror även att du har grundläggande teknisk kunskap från en gymnasial IT-utbildning alternativt en YH- eller KY-utbildning inom IT.
Det är meriterande om du har erfarenhet av någon eller några av följande områden:
Windows server
Unix
Nät
IBM stordator- TWS jobbschedulering
Kunskap i någon form av övervakningsverktyg t.ex. Nagios eller SCOM
Som person är du positiv, noggrann, drivande och stresstålig. Du är också ansvarstagande och pålitlig med ett stort tekniskt intresse och driv/vilja till att lära dig nytt och förbättra och utveckla. Du är bra på att samarbeta och vet att varje medarbetares bidrag är viktigt för gruppens totala resultat. Du ska känna dig bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift.
Du kommer att bli anställd som konsult av Wise IT och arbeta på plats hos Bankgirot, med avsikt att anställningen övergår till Bankgirot efter en i förväg bestämd period.
Låter det intressant?
Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande! Vill du veta mer, kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G