OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar AB
Vi växer och söker nu ytterligare duktiga medarbetare till vår rådgivargrupp. Tror du som oss att den personliga kontakten är utgångspunkten för en lyckad bankaffär, samt trivs med att arbeta i en utvecklande miljö? Då kan det här vara ett jobb för dig. Välkommen med din ansökan till oss!
Om jobbet
Tjänsten innebär att du på ett professionellt och pedagogiskt sätt ger privatekonomisk rådgivning. I rollen ingår det att vårda och utveckla våra befintliga kundrelationer såväl som proaktivt bearbeta nya. Genom samverkan med kompetenta och trevliga kollegor hjälper du kunden till en trygg ekonomi genom både bank och försäkring. Du jobbar aktivt för att skapa goda relationer till våra nuvarande och framtida kunder i både fysiska och digitala möten.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig en för i branschen unik möjlighet att jobba i ett kundägt lokalt bolag med ett komplett kunderbjudande under samma tak. Du får en möjlighet att utvecklas i din karriär och bredda dina kunskaper inom bankaffären. Vi tillämpar ett coachande ledarskap och tar tillsammans fram individuella kompetensutvecklingsplaner utifrån dina och verksamhetens framtida behov. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med 170 års erfarenhet i branschen. Hos oss får du jobba med Sveriges mest nöjda kunder, vilket vi är väldigt stolta och glada för.
Vem är du?
Stor vikt kommer läggas vid potential, dina drivkrafter och ditt engagemang. Tillsammans utgör dem avgörande faktorer för att du ska trivas och bli framgångsrik hos oss. För att bli aktuell för rollen har vi dock några formella krav. Du behöver du ha arbetslivserfarenhet inom bank och kreditgivning. Har du erfarenhet av investeringsrådgivning är det absolut meriterande. Du är SwedSec-licensierad inom bolån, har du även licens för investeringsrådgivning är absolut meriterande.
Din förmåga att samverka och skapa goda relationer med kunder såväl som kollegor är en viktig framgångsfaktor hos oss. Du behöver i rollen som rådgivare vara målmedveten, ansvartagande och ha en god förståelse och engagemang för kundens situation. Du trivs i ett tillväxtorienterat klimat och ser utmaningar som en chans att utvecklas. Du kan självständigt planera och organisera dina arbetsuppgifter och du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt ta egna initiativ. Som person har du en god social förmåga och kan på ett tydligt och pedagogiskt sätt förmedla information till våra kunder både muntligt och skriftligt.
Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Ring Försäljningschef Markus Karlsson 079-067 73 00 eller alternativt HR-partner Anne Pettersson 073-800 43 03.
Vi rekryterar löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas, ansök därför så snart du kan.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Stina Haraldsson 021 -19 01 56 för Akademikerföreningen.
Tjänsterna är på tillsvidareanställning med placering i Västerås.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2021-09-14
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161