OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och engagerad bankrådgivare som brinner för att skapa nöjda kunder? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som bankrådgivare i Tranås.
Arbetsuppgifter
Som bankrådgivare hos oss arbetar du med att erbjuda helheten inom Länsförsäkringars erbjudande till privatkunder – spara låna, betala samt försäkring. Du arbetar främst med bokade kundmöten och i nära samarbete med bank- och försäkringssäljarna på kontoret. Du deltar också på Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings visningar enligt upprättat schema för att marknadsföra Länsförsäkringar och aktivt samarbeta med mäklarna för att gemensamt attrahera nya kunder till bolaget.
Som bankrådgivare arbetar du efter uppsatta individuella mål samt efter mål på gruppnivå. Du bidrar aktivt till teamets framgång och har begreppet ”helhetskund” för ögonen i samtliga kundmöten. Du är heller inte främmande för att ta en aktiv roll bland kollegorna och i den dagliga driften av kontoret. Arbetsgruppen består idag av 3 bankrådgivare samt 2 bank- & försäkringssäljare och nu söker vi ytterligare en medarbetare. Du rapporterar till kontorschefen för kontoret i Tranås. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med tillträde snarast eller efter ök.
Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet från rollen som bankrådgivare, du har en högskoleutbildning inriktning ekonomi eller utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du arbetar dagligen med att förvalta och utveckla befintliga kunder, samt att etablera nya kunder. Vi önskar att du har Swedsec-licens samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom att du är relationsskapande, ansvarsfull och trygg. Du trivs med att arbeta med försäljning och service samt att självständigt få planera, strukturera och organisera ditt arbete utifrån förutsättningarna i en bransch i stark utveckling. Du drivs både av att nå dina individuella mål men framförallt gruppens mål, och du lägger ner tid, energi och engagemang för att få helnöjda kunder.
För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är van vid att arbeta med kunden i fokus och att du är bekväm i det direkta kundmötet. Du har en förmåga att kombinera en säljande framtoning med hög administrativ kvalité i ditt arbete. Vi ser gärna att du bor i kontorets närområde.
Om Länsförsäkringar
Länsförsäkringar Jönköping har funnits i länet sedan 1839 och ingår som ett av 23 lokala och självständiga bolag i Länsförsäkringsgruppen och har ca 200 anställda. Organisationen är indelad i två affärsområden; Privat samt Företag & Lantbruk, och erbjuder helhetslösningar inom bank- och försäkringsområdet. Som lokalt bolag lägger vi kraft på att lära känna just våra kunders behov och villkor. Viktigt för oss är den personliga relationen till våra kunder som också är våra ägare.
Låter det intressant?
Välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
Övrigt
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Lindomborg på 072-716 43 81 eller kontorschef Veronica Ljungqvist som nås på 072-730 39 90. Facklig kontaktperson är Therese Granlinger som nås på 0380-57 58 13.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502