Banktjänsteman till kundservice centrala Linköping

Banktjänsteman till kundservice centrala Linköping

Arbetsbeskrivning

Cronwik söker nu på vår uppdragsgivares vägnar kundservicemedarbetare till en större bank med kontor i centrala Linköping. Rollen är initialt en konsultanställning där du blir anställd av Cronwik men med målsättning att du tas över av banken efter 6 månaders tjänstgöring.

Älskar du att ge service utöver det vanliga och är passionerad över att ha kundkontakter inom bank/finans är detta rollen för dig! I denna roll är du ofta kundens första kontakt med banken och är därför viktig del i att skapa lojala och lönsamma kunder samt att skapa en bra kundupplevelse. Arbetet är varierande och består i att hantera bankens kunder via telefon eller via digitala kanaler. Rollen jobbar också tätt med andra delar av banken och behövs det så stöttar rollen även upp på andra avdelningar.

I och med att en stor del av tjänsten innebär inkommande kundkontakt och ärendehantering önskar vi dig som är prestigelös kring arbetsuppgifter och har lätt att lära dig nya saker, sätta dig in i rutiner och system och förstå både kunder och finna lösningar till deras önskemål på ett snabbt och enkelt sätt. Du utmanas förmodligen när du ställs inför nya system eller nya uppgifter och utmaningar är något som får dig att trivas på jobbet. Då arbetet stundtals kan präglas av många parallella uppgifter så är det en fördel om du är stabil, lugn och trygg och har en bra struktur och förmåga att prioritera

Övergripande arbetsuppgifter

- Hjälpa kunder via telefon, mail och chat
- Samarbeta med övriga avdelningar i närliggande arbetsuppgifter

Vi söker dig som

- Har en gymnasieexamen
- Har tidigare erfarenhet av service och/eller administration
- Har ett intresse för ekonomi, bank,finans
- Extra plus om du har tidigare erfarenhet av kundservice inom bank/finans/försäkring.

Vi tror att du är:

- Serviceinriktad och älskar kundkontakter
- Kvalitetsmedveten och strävar efter att alltid bli bättre
- Anpassningsbar och flexibel

Övrig information

Start: under september

Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning

Placering: Linköping

Vår uppdragsgivare är en bankkoncern med rötter från 1800-talet och har ett 20-tal kontor runt om i landet. Bankens tjänster är primärt lån och sparande. Kundservice finns i centrala Linköping.

Rekryteringen sköts av Cronwik som funnits sedan 2014 och är specialiserade på kundservice och där alla anställda har lång erfarenhet av rekrytering och ledning av kundservice. För mer info om cronwik läs mer på cronwik.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Karlsson

Gustaf Cronquist
0771-19 19 19
Caroline Wessberg
0771-191919

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cronwik Rekrytering och Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Hammarby Allé 32, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Allé 32
Stockholm, 12061

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024