OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BANQUET & EVENT MANAGER TILL NYA CLARION HOTEL DRAKEN
2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.
Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Nu söker vi en erfaren och driven Banquet & Event Manager till att sätta hotellet på kartan som den självklara eventarenan i Göteborg. Du kommer att leda hotellets bankett & frukostavdelning och ansvara för alla konferenser och event på hotellet.
Vi ser att du har tidigare ledarerfarenhet hotell, restaurang eller event och du har ett stort lokalt nätverk där du ser att du har följare som kan vara med och skapa succe tillsammans med dig. Du brinner för kvalité och samarbete, både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom bankett, konferens- och fikaservering samt frukost på hotellet.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för Breakfast Manager, hovmästare/supervisors, bankettservis,vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom avdelningen
• Aktivt arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• God dialog med underleverantörer upprätthålls
• Att tillsammans med närmsta chef arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvara för att dessa efterlevs.
• Ansvar för gästnöjdhet och medarbetarnöjdhet
• Ansvar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Ansvar för att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.