OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Banquet Waiter till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongress kapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
I tjänsten ingår:
• Att tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Följer de rutiner som är framarbetade för avdelningen.
• Genomföra arbetsuppgifter som fördelas av ansvarig hovmästare.
• Säkerställa att du har de arbetsredskap du behöver för att kunna utföra ett korrekt arbete.
• Arbetar för att buffén alltid är fräsch och korrekt uppskyltad. Innehållet på frukostbuffén ska vara i förhållande till Brand Manual för Clarion Hotels.
• Ekologiska produkterna skyltas enligt anvisning och att buffén har ett fullvärdigt ekologiskt utbud enligt centrala bestämmelser.
• Arbetar för att matsalen är korrekt uppdukad och kvalitetssäkrar att den är korrekt städad både innan och efter avslutad frukost/lunch.
• Deltar i Room Service servering under sitt arbetspass.
• Ansvarig att alltid god hygien upprätthålls.
• Arbetstiden är fördelad på främst på dagtid med tjänstgöring på helger enligt rullande schema.
• Säkerställer att bakutrymmen och lager hålls rena och fräscha.
• Ansvar för att du är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Ska aktivt använda hotellets kvalitetsystemet.
• Kassahantering ( separat instruktion skall signeras av all personal )
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Ev. andra uppgifter kan tillkomma via närmaste chef.