OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bar Service Manager till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongress kapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Bar Service Manager”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Leda och fördela arbetet under det dagliga på avdelningen.
• Att tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Resultatansvar för avdelningen
I tjänsten ingår:
• Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetstiden är fördelad på dagtid och kvällstid med tjänstgöring på helger enligt rullande schema.
• Leder och driver arbetet med merförsäljning i avdelningen och är en förebild.
• I samråd med närmsta chef arbeta med schemaläggning, upplärning och utbildning. Utbildningar som inte sker av BSM själv skall planeras i samråd med närmsta chef.
• Löpande utveckling av dryckesmenyer i barerna
• Kontinuerligt säkerställande av att all personal i barerna kan produktutbudet och service standards
• Säkerställa att dricks/tips hålls separat från kassorna
• Dagligen registrera korrekt antal timmar i tidrapporteringssystem för all personal.
• Ansvarig för att dagskassan stämmer och är korrekt redovisad
• Ansvarig för att bankning sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
• BAM arbetar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• I samråd med närmsta chef ser till att beställningar av dryck och förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• BSM är under sitt pass ansvarig att ingen överserveras av alkoholhaltiga drycker.
• BSM arbetar tillsammans med närmsta chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvarig för att lokalen som använts för arrangemanget blir korret återställd och städad.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Säkerställa att den månatlig inventering genomförs i tid.
• Kassahantering (separat instruktion skall signeras av all personal)
• Är väl insatt i lagen om Ansvarsfull Alkoholhantering
• Hjälpa till med att hålla bar och lobby området rent och snyggt.
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmaste chef.
• Behandlar våra gäster och kollegor med respekt.
• Följa företagets policies exempelvis klädpolicy.
• Ansvarar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra på och mellan avdelningar.
• Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Ev. andra uppgifter kan tillkomma via närmaste chef.