OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barkonsult importerar, tillverkar och marknadsför professionella barprodukter och drinkredskap från USA, Europa och Asien. Vi har varit igång i mer än 35 år och idag finner du oss i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Madrid.
I Stockholm består vi av ett glatt gäng med stark gemenskap som brinner för branschen, och söker nu en likasinnad inköpare som kan hjälpa oss upprätthålla vår höga servicenivå och utveckla vårt sortiment.
Vi söker en strukturerad och driven person som kan arbeta självständigt och obehindrat på både svenska och engelska. Du bör vara analytisk och noggrann, samt ha god kommunikationsförmåga då du arbetar löpande och relationsbyggande med både kunder och leverantörer. Du har lätt för att samarbeta och leverera resultat av hög kvalitet inom utsatta tidsramar.
Förmodligen har du arbetat 1-3 år på inköpsavdelning eller inom administration. Eftergymnasial utbildning är inget krav men relevant utbildning är meriterande. Även erfarenhet av Visma Administration 2000, EMCS eller GS1 Validoo är meriterande.
Som inköpare på Barkonsult är arbetar du löpande och i nära samarbete med inköpsansvarig med beställningar, uppföljningar, avstämningar, statlig rapportering, sammanställning av statistik samt andra administrativa uppgifter på inköpsavdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
* Att lägga beställningar, följa upp leveranser och kontrollera orderbekräftelser.
* Att utvärdera och förbättra logistiken. Exempelvis utreda alternativa fraktlösningar.
* Räkna kalkylpriser och sammanställa underlag för prissättning.
* Artikelregistrering samt övrig hantering av artikeldata.
* Agera som administrativ support åt ledningen, inköpsansvarig, och säljavdelningen.
Känner du dig träffad av ovan och vill jobba med oss? Vi tar glatt emot ditt CV på jobb@barkonsult.se - ange gärna "inköpare" i ämnesraden!