OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.
ARBETSUPPGIFTER
Vid Barn och Unga på myndighetskontoret arbetar ca 20 socialsekreterare för barn och ungdomar 0-18 år, 3 familjerättssekreterare, 3 familjehemssekreterare, 3 teamledare och en enhetschef.
Vi söker nu flera socialsekreterare som vill börja jobba hos oss och ingå i en härlig arbetsgrupp med stor kompetens och mycket arbetsglädje. Som socialsekreterare består arbetsuppgifterna i huvudsak av handläggning och dokumentation enligt SoL, LSS och LVU, yttranden, ge råd och stöd samt samverkan med interna och externa aktörer. Arbetstiden är på dagtid men viss kvällstjänstgöring kan bli aktuell.
Enheten erbjuder varierande arbetsuppgifter med möjlighet att planera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Som ny socialsekreterare hos oss erbjuds du en grundlig introduktion och du blir en del av en arbetsgrupp som arbetar för en hanterbar arbetssituation genom att stötta varandra och har nära stöd av teamledare. Vi arbetar målmedvetet för att ha hög kompetens och att hela tiden ligga i framkant utifrån nationella riktlinjer och forskning.
KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning. Du ska ha kunskap om aktuell lagstiftning, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god samarbetsförmåga samt bidra med arbetsglädje inom enheten. Du måste även kunna arbeta självständigt och fatta beslut i enskilda individärenden. Som socialsekreterare är det viktigt att ta ansvar, vara strukturerad och tydlig men också flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning, att utreda och besluta om insatser enligt SoL och LVU samt att följa upp beslutade insatser. Erfarenhet av arbete enligt metoden Signs of Safety är meriterande. Vi arbetar idag med verksamhetssystemet Treserva.
ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.