OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor drygt 14 000 invånare.
Socialkontoret ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg samt övriga omsorger. Kontoret har ca 300 anställda.
Social sektor i Svalöv består av fyra enheter: enheten för utredning och uppföljning, enheten för arbete, integration och välfärd, enheten för öppna insatser samt enheten för socialpsykiatriboende och stödboende.
Till enheten för utredning och uppföljning söker vi nu en barnsekreterare som ska arbeta med att följa upp familjehemsplacerade barn.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som barnsekreterare innebär att du ansvarar för att följa upp familjehemsplacerade barn och se till att den uppgjorda vårdplanen och genomförandeplanen följs samt att vården övervägs och/eller omprövas i tid. I Svalöv lägger vi mycket fokus på barns och ungas delaktighet, och du kommer att ha ett nära samarbete med den unge, familjen, det privata samt professionella nätverket. Du kommer att arbeta nära familjehemssekreterare. I förekommande fall utreder du om barnet får nya behov eller om vården skall upphöra.
Du kommer att arbeta i enheten för utredning och uppföljning på socialförvaltningen. Enheten består av totalt 14 medarbetare som utreder och följer upp beviljade insatser avseende såväl barn som vuxna. Det finns mycket erfarenhet av socialt myndighetsarbete inom enheten. Arbetet leds av en enhetschef.
Arbetsgruppen präglas av stort engagemang och kompetens. Vi arbetar kontinuerligt med kvalitets- och utvecklingsarbete och det är viktigt att du har intresse för detta.
Gruppen har extern handledning. Svalövs kommun erbjuder friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, goda kunskaper om gällande lagstiftning samt gärna erfarenhet från myndighetsutövning.
Kunskap om och erfarenhet av BBIC är meriterande. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare har arbetat med barn och unga samt ser det som självklart att arbeta nära människors privata nätverk. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet från arbete med familjehemsplacerade barn.
Som person är du nyfiken, initiativrik och har ett stort intresse för socialt arbete. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datorkunskaper, gärna erfarenhet av Procapita/Lifecare.
Du behöver vidare vara trygg i dig själv och i rollen som socialsekreterare. Du har förmåga att arbeta självständigt, driva processer och fatta egna beslut. Du har även en god kommunikativ förmåga, vilket innebär att du bland annat kan ge svåra besked på ett professionellt sätt. Då du kommer att ha mycket kontakt med andra, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt lätt för att etablera och underhålla goda relationer. För att skapa kvalitet i verksamheten behöver du även vara bra på att strukturera och organisera ditt arbete.
Körkort krävs.
Låter detta som ett spännande uppdrag? Välkommen med din ansökan!
Vi tillåter oss att intervjua löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.