Barnsekreterare sökes till Eslöv kommuns utredningsenhet inom socialtjänste

Barnsekreterare sökes till Eslöv kommuns utredningsenhet inom socialtjänste

Arbetsbeskrivning

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.



ARBETSUPPGIFTER
I familjehemsgruppen arbetar tre familjehemssekreterare samt fyra barnsekreterare. Teamet leds av en biträdande enhetschef som leder och fördelar det dagliga arbetet. I tjänsten som barnsekreterare ansvarar du och dina kollegor för de familjehemsplacerade barnen. Ansvaret innebär att följa upp familjehemsplacerade barn och se till att den uppgjorda vårdplanen och genomförandeplanen följs upp, vidare är du kontakten i myndighetsutövningen. Du ingår i ett team där vi gärna delar med oss av våra erfarenheter och samarbetar.

Familjehemsgruppen arbetar i nära samverkan med enhetens utredningsgrupp.

Som anställd i kommunen får du:
• Extern handledning i grupp
• Intern enskild handledning av arbetsledare
• Introduktionsdag för nyanställda i Eslövs kommun
• Introduktion
• Friskvårdsbidrag

Din fysiska placering är på stadshuset i Eslöv. Med gångavstånd till järnvägsstation, det finns goda pendlingsmöjligheter för dig som bor i närliggande kommuner.

KVALIFIKATIONER
För att arbeta som barnsekreterare inom Eslövs kommun har du socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning rörande barn och ungdomar. Du ska ha goda kunskaper i anknytningsteori och barns utveckling, samt rådande lagstiftning.

Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt förhålla sig till de tidsaspekter som lagstiftningen kräver. Du följer de lagstadgade krav och planerar ditt arbete i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Arbetet är självständigt till stor del men du måste du kunna samarbeta med andra på enheten för att bidra till utveckling och förbättring av arbetsmetoderna för målgruppen.

B-körkort krävs i tjänsten.

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/naringsliv-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-kommunen/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Utredningsenheten och Öppenvården Kicki Lööf
0413-622 67
Familjerättssekreterare Maria Harvigsson
0413-625 48
SSR Malin Müntzing
0413-623 06
Vision Stefan Karlsson
0413-64215
Enhetschef Utredningsenheten och Öppenvården Kicki Lööf

Vision Stefan Karlsson/Karin Nilsson
0413-62000
SSR Malin Müntzing
0413-62000
Vision Ingrid Pettersson
0738-096579
SSR Lena Hansen
0413-64217
tf enhetschef för utredningsenheten Josefin Astbrant-Hallgren

Sammanfattning

Besöksadress

24180
None

Postadress

None
ESLÖV, 24180

Liknande jobb


Socionomer

1 november 2024

Socionomer

1 november 2024

1 november 2024