OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har erfarenhet av rollen som barnsekreterare för ett uppdrag hos en kommun öster om Stockholm. Uppdraget startar i början av juli och pågår under hösten 2024 på heltid. Krav är att du ska ha minst 5 års erfarenhet av arbete i rollen som socialsekreterare barn och unga. Vidare ska du ha minst 2 års erfarenhet av att följa upp placeringar i jourhem eller familj enligt SoL och LVU. Du ska vara trygg och självgående i dina arbetsuppgifter samt ha god samarbetsförmåga. Viktigt är att du ska kunna vara behjälplig på mottagning, utredning och insats barn och unga. Du ska ha god kännedom om aktuell lagstiftning inom området, SoL och LVU, ha god vana av arbete i verksamhetssystemet Combine samt inneha BBIC-utbildning. Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen. B-körkort är ett krav i tjänsten.
Uppfyller du kraven och är tillgänglig under efterfrågad period? Ansök uppdraget redan idag då tillsättning sker löpande.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för socialsekreterare inom familjevård. Dina arbetsuppgifter är att följa upp vården för familjehemsplacerade barn. Du kommer att ha kontakt med barnet/den unga, barnets biologiska föräldrar och andra interna och externa samarbetsparters.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Bergvall Henriksson
08-120 281 23
Lena Bergvall Henriksson
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Anders Tegner
08-120 281 21
Ida Gustafsson
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Felicia Davidsson
08-85 54 60
Anders Tegner
08-85 5460