Barnsekreterare till familjehemsgruppen i Partille

Barnsekreterare till familjehemsgruppen i Partille

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Närheten till varandra och kontinuerlig samverkan är vår styrka. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.

Partille kommun är hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorteras fritids-och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/ etnisk bakgrund.

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen som barnsekreterare hos oss på familjehemsenheten i Partille!

Familjehemsgruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare som arbetar i nära samverkan kring varje barn som är placerat i familjehem.

Som barnsekreterare består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att följa upp de placerade barnen och samordna olika insatser kring barnen och deras familjer utifrån det tredelade föräldraskapet. Du handlägger utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi arbetar enligt BBIC som metod. Vidare har du ett nära samarbete med familjehemssekreterarna under pågående placering. Du samverkar också med andra enheter på social- och arbetsförvaltningen, samt olika externa samarbetspartners vid behov.

Arbetsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning, utveckling och kvalitetssäkring av arbetet med de familjehemsplacerade barnen tillsammans med metodstödjare och enhetschef. Du kommer även få kontinuerlig extern processhandledning tillsammans med dina kollegor samt dagligt metodstöd av metodstödjare.

Familjehemsgruppen har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och en heltidsanställd metodstödjare som stöd i arbetet.

Nu söker vi dig som vill dela vårt positiva och goda arbetsklimat med oss.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en socionomexamen och gärna erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav.

Då en av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan söker vi dig med positiv inställning till nära samverkan med kollegor. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med en mångfald av arbetsuppgifter där du har barnet och familjehemmets bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till så väl klienter, uppdragstagare som dina kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Socialsekreterare Barnenheten

Socialsekreterare Barnenheten

18 december 2024

Förste socialsekreterare

Förste socialsekreterare

18 december 2024

18 december 2024

Socialsekreterare till enhet stöd och försörjning

Socialsekreterare till enhet stöd och försörjning

18 december 2024