OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
I Mariekäll och Saltskogs förskolor arbetar vi utifrån en gemensam undersökningsrubrik “Mariekäll och Saltskogs barn berättar”. Vårt arbete planeras utifrån förskolans styrdokument och Södertälje kommuns verksamhetsidé för förskolan där vi hämtar inspiration från Reggio Emilias filosofi. Det innebär att vi ser på barn som demokratiska medborgare och att barnens tankar, intresse och intentioner är viktiga utgångspunkter i den pedagogiska planeringen.
Våra förskolor är i en ständig utvecklingsprocess, det är därför viktigt att du både kan och vill ta ansvar och är bra på att samarbeta.
Vem är du?
Krav:
- Examen från barn- och fritidsprogrammet med 2005 poäng eller mer
- En mycket god svenska, både muntligt och skriftligt
- Ha kunskap om Reggio Emilias förhållningssätt till lärande genom flerårig erfarenhet av projektinriktat arbetssätt
- Goda datakunskaper i Office 365
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i Södertälje kommun och kurser inom estetiska ämnen som bild, drama och dans samt språkutveckling och utepedagogik är meriterande.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som med ett stort engagemang för förskolans uppdrag och som vill utveckla och utvecklas tillsammans med oss. Du behöver vara initiativrik, positiv och ha god samarbetsförmåga. Du måste också uppleva det som roligt, utvecklande och utmanande att leda barns lärande samt ha ett reflekterande förhållningssätt.
Vi erbjuder dig
Mariekäll och Saltskogs förskolor ger dig möjlighet till delaktighet och inflytande i det pedagogiska utvecklingsarbetet och ett nära ledarskap. Du får kompetensutveckling, friskvårdspeng och tillgång till Tom Tits experiment.
Välkommen till oss!
Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete med att öka barnens möjligheter till berättande. I vårt förskoleområde har vi IKT:et där barn och pedagoger möts för att prova och fördjupa sig i olika digitala uttryck. Vi har även ett eget förskolebibliotek där barn och pedagoger kan låna böcker och få inspiration i språkarbetet.
Vi ser olika kompetenser som en tillgång och en reflekterande kultur är en väsentlig del i vårt arbete. Som stöd för organisationens utvecklingsarbete har ledning fördelat sina ansvarsområden och bedriver ett nära pedagogiskt ledarskap.
Intervjuer sker löpande även under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tas i anspråk av övertalig personal.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.