OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Kristinebergsskolan är en av Kungsholmens kommunala grundskolor med ca 700 elever från förskoleklass till och med årskurs 6.
Skolan är vackert belägen i området runt Kristinebergs slott med anor från 1800-talet. I skolans natursköna omgivning har vi tillgång till Äppelparken och andra grönområden som används i den dagliga verksamheten och lockar till lek och rörelse. Kristinebergs tunnelbanestation och Kristinebergs IP är grannar med skolan. Vi har lokaler som inbjuder till lustfyllt lärande och är anpassade både för skol- och fritidsverksamheten.
Skolan har ett eget tillagningskök som serverar mycket god och varierande mat av ekologiska råvaror. Vi har engagerad och ambitiös personal som utvecklar verksamheten med goda resultat. Mer information hittar du på vår hemsida https://kristinebergsskolan.stockholm.se
Arbetsbeskrivning
Du är utbildad barnskötare och du har erfarenhet av att arbeta som barnskötare i skolan och i fritidshemmet både med enskilda elever i stort behov av särskilt stöd men även i större grupp om t ex helklass, du är van att dokumentera. Du ska förstå, prata och skriva flytande svenska.
Då fritids och skola samverkar kommer du att arbeta i skolverksamheten under skoltid. Du kommer att tillhöra ett av arbetslagen i åk F-6 . Ni arbetar gemensamt för att utveckla skolans och fritidshemmets uppdrag utifrån våra styrdokument.
Arbete med elever i behov av särskilt stöd, både i större grupp, t ex helklass, och enskilt, kommer att förekomma varför du behöver ha erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd, du ska kunna både bemöta och hantera elever i behov av särskilt stöd på egen hand. Samtliga medarbetare ansvarar för att i samverkan bidra till elevers lärande och erbjuda elever varierande möjligheter och arbetssätt att förankra och utveckla sina förmågor. Samverkan är ett nyckelbegrepp i vårt arbete där helhetssyn på undervisningen, lärande, utveckling och omsorg ingår. Vi arbetar med elevaktiva utvecklingssamtal som utgår från fritidshemmets årshjul med sociala förmågor, i dessa samtal ska du kunna delta aktivt.
Du har erfarenhet av och vilja att utveckla och delta i skolans rastverksamhet samt fritidshemmets eftermiddagsverksamhet utomhus. Det rör sig då om olika lek- och sportsliga aktiviteter där du ska kunna delta aktivt och personligen i olika aktiviteter som t ex bollsport, dans och aktiva rörliga fysiska lekar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Som person är du engagerad, flexibel, uthållig och ansvarstagande. Ditt elevfokus är tydligt och du har en positiv attityd till ditt arbete och ditt arbetslag. Du samverkar med elever, kollegor och vårdnadshavare på ett lyhört och smidigt sätt, du lyssnar, kommunicerar samt hanterar konflikter på ett konstruktivt sätt, du arbetar lågaffektivt. Du handlar i enlighet med fattade beslut, läroplanen, mål, policys och riktlinjer. Du är lugn, stabil och har förmågan att fokusera på rätt saker.
I din ansökan ska det klart framgå på vilket sätt du tidigare arbetat med elever i behov av särskilt stöd, vilka vetenskapliga metoder du använt dig av, hur du dokumenterat kring dessa elever och hur du arbetat mot styrdokument.
Tjänsten är en semestertjänst om heltid, måndag till fredag, den dagliga arbetstiden om 8 timmar, kan variera mellan kl. 06.30 - 18. 30, enligt s k rullande schema. Ensamarbete kan förekomma vid öppning och stängning av fritidshemmet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Kvalifikationer
Du är utbildad barnskötare och du har erfarenhet av att arbeta som barnskötare i skolan och i fritidshemmet både med enskilda elever i stort behov av särskilt stöd men även i större grupp om t ex helklass, du är van att dokumentera. Du ska förstå, prata och skriva flytande svenska.
Du är utbildad barnskötare och du har erfarenhet av att arbeta som barnskötare i skolan och i fritidshemmet både med enskilda elever i stort behov av särskilt stöd men även i större grupp om t ex helklass, du är van att dokumentera. Du ska förstå, prata och skriva flytande svenska. Du ska kunna både bemöta och hantera elever i behov av särskilt stöd på egen hand. du ska kunna delta aktivt och personligen i olika aktiviteter som t ex bollsport, dans och aktiva rörliga fysiska lekar. Du har erfarenhet av samt kan arbeta lågaffektivt.
Övrigt
Tjänsten är en semestertjänst om heltid, måndag till fredag, arbetstiden kan variera mellan kl. 06.30 - 18. 30, enligt s k rullande schema. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.