OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.
Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling.
Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/
Enhetsbeskrivning
På Rosenhillskolan lär, utvecklar och lyfter vi de barn som har stora utmaningar med sig i livet. Vi är en skola uppdelad på fyra enheter, var och en specialiserad på att möta barn med olika typer av funktionssvårigheter. Lindskolan är en grundsärskola för barn med intellektuell funktionsnedsättning och autism, med klasser i spannet från multifunktionsnedsatta som läser efter ämnesområden, till de som läser ämnen.
-
Om arbetet
På Lindskolan baserar vi undervisningen på tydliggörande pedagogik, en metod för att klarlägga och åskådliggöra som kommer från Structured teaching. Vi har också ett spår inom TBA
Vi arbetar i små klasser med hög personaltäthet, och eftersom vi följer dem under hela deras grundskoletid har vi därför förmånen att kunna ge barnen dessa verktyg tidigt för att sedan arbeta in en allt större självständighet ju äldre de blir.
Vi har flera barn med medicinska behov och vi ser därför att kompetens och erfarenhet av att arbeta med t ex EP och PEG är positivt. Det är också en fördel om du har erfarenhet av multifunktionsnedsättning. Vi söker alltså en barnskötare med undersköterskekompetens och erfarenhet av att arbeta pedagogiskt med barn och ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning utvecklingsstörning i kombination med autism, samt kunskaper och vana av att hantera epileptiska anfall.
Du kommer att bli en viktig del av ett arbetslag som, i ett nära samarbete och med tydligt strukturerad pedagogik, hjälper varje elev att nå sin fulla potential och bli så självständig som möjligt.
Kontinuerlig fortbildning och handledning ingår i arbetet.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och barnskötare, har kunskaper om och erfarenhet av utvecklingsstörning och autism, samt erfarenhet av pedagogiskt arbete och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik och/eller TBA
Som person är du trygg och har en förmåga att känna tillit och omtanke. Du är tydlig och lyhörd i din kommunikation och van att anpassa ditt sätt att kommunicera efter rådande situation. Du är positiv och lösningsfokuserad, samt har förmåga att entusiasmera och skapa goda relationer med barn, föräldrar och kollegor. Genom ett kritiskt och analytiskt tänkande ser du möjligheter och potential i varje individ. Du arbetar strukturerat och använder pedagogisk dokumentation för att analysera och reflektera tillsammans med både kollegor och barn. Du har ett situationsanpassat arbetssätt, ett prestigelöst förhållningssätt och en vilja att utvecklas i din yrkesroll.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.