OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Ålstensskolan är en skola från 1929 med cirka 450 elever i årkurs F-5
och där drygt 60 medarbetare arbetar.
Vi arbetar ständigt för att utveckla verksamheten och fokus ligger nu på lärmiljö och att kunna möte alla elever.
Skolan arbetar också med det aktiva systematiska arbetsmiljöarbetet för att skapa förutsättningar för god kvalitet i verksamheten.
Vår skola ligger längst upp på Ålstensgatan med fantastiska miljöförutsättningar för verksamheten såsom natur, Mälaren och idrottsanläggningar runt knuten. Skolans stora skolgård ger också möjlighet till daglig aktivitet och rörelse.
Skolan har behöriga lärare, behöriga lärare i fritidshem/ fritidspedagoger och utbildade barnskötare.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får en viktig roll i arbetet med elever som har behov av stöd. Du är med och bedriver en god fritidsverksamheten på Ålstensskolan. Några viktiga prioriterade områden är att utveckla arbetet med bemötande och elevernas lärmiljö och samverkan samt rastverksamhet.
Du kommer att arbeta tillsammans med övriga kollegor i en årskurs och stötta elever i behov av stöd.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen som fritidsledare från Folkhögskola eller liknande.
Du har erfarenhet av att arbeta i fritidshem. Du är en drivande person som har förmåga att ta egna initiativ, har god samarbetsförmåga och lätt att få övrig personal med dig i arbetet mot gemensamma mål. Du ska vara lugn, trygg och stabil och med förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har höga förväntningar på eleverna och är en tydlig ledare.
Övrigt
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.