OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning
Vill du arbeta på en liten trivsam grundskola där elevens bästa står i fokus? Då tycker vi att du ska söka till Fagersjöskolan.
Fagersjöskolan ligger i södra Farsta. Skolan ligger naturskönt bredvid sjön Magelungen och är en fantastisk skola att arbeta på, med ett fint kollegium och ca 200 härliga elever från förskoleklass till årskurs 6. Vi söker en kompetent barnskötare som vill stötta elever att utveckla sina förmågor genom utforskande lek och samarbete.
I vår skola möts du av glädje och stolthet, både från barn och vuxna. Det är god stämning i personalgruppen och alla som arbetar här har hög kompetens och stort engagemang för att skapa den bästa skolan för våra elever.
Skola och fritidshemsverksamhet arbetar nära tillsammans utifrån skollag, läroplan, forskning och beprövad erfarenhet. Vi samarbetar med kulturskolans El Sistema, med Skärgårdsstiftelsen, med olika teaterensembler och flera författare. Vi har skapat genomtänkta lärmiljöer och vi bygger ett nytt, aktivt skolbibliotek mitt i skolan.
Vår utgångspunkt är att se hela eleven, hela dagen utifrån ett F-6 perspektiv. Skola och fritidshemsverksamhet arbetar tillsammans utifrån skollag, läroplan, forskning och beprövad erfarenhet. Personalen träffas veckovis i arbetslag, kopplade till den elevgrupp som man arbetar närmast. Fritidshemmen har separata veckomöten för att planera och utvärdera verksamheten.
Arbetsuppgifter
Vi söker en kompetent pedagog som vill axla ett samordnande och ledande uppdrag för en fritidsavdelning. Som pedagog vill du stötta elever att utveckla sina förmågor genom utforskande lek och samarbete.
Tillsammans med förstelärare med inriktning fritidshem organiserar och planerar du verksamheten med stöd av läroplan utifrån elevernas förutsättningar och behov. Som barnskötare på Fagersjöskolan har du varierande arbetsuppgifter. Du stöttar elever i klassrummet under skoltid och håller i aktiviteter på fritidshemmet under eftermiddagen och på skolloven. Du har erfarenhet av att arbeta i skola. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och skolans övriga styrdokument. Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att verksamheten organiseras på ett strukturerat vis, utifrån elevernas förutsättningar och behov. Tillsammans skapar vi en god lär- och arbetsmiljö för alla, som främjar lärande under hela skoldagen.
I arbetslaget arbetar vi flexibelt och utvecklande utifrån elevernas behov och personalens kompetens för att ge eleverna den bästa undervisningen. God samarbets- och initiativförmåga är viktiga egenskaper i vårt uppdrag.
Vi ser att du är utbildad barnskötare. Är du dessutom en erfaren, tydlig, trygg och inspirerande ledare som alltid har elevens utveckling i fokus? Är du en person med glädje, engagemang och kreativitet? Då kan vi vara en bra matchning!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att våra nya medarbetare passar in i vårt kollegium. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever med diabetes och har kunskap kring AST och NPF. Du behöver besitta god digital kompetens.
Kvalifikationer
Utbildad barnskötare. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom AST och NPF samt kooperativt lärande och lågaffektivt bemötande.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom kommunal skola.
Du är en tydlig och problemlösande ledare med en helhetssyn på sitt arbete.
Du ska:
-ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg som ex. skolplattformen och dess digitala lovförfrågningar.
-ha god organisatorisk- och administrativ förmåga.
-ha flera års erfarenhet och verktyg för hur du arbetar med barn i behov av särskilt stöd
-ha kunskap om arbete i mångkulturella områden.
-ha erfarenhet av arbete med elever med svenska som andra språk.
Villkor
Intervjuer kommer att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.