OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Våra båda skolor ligger naturskönt i Bromma.
Nockebyhovsskolan är vår lilla annexskola som ligger intill Judarskogen och nära Mälaren. Det är en enparallellig F-3-skola med ca 100 elever. Olovslundsskolan, som är vår huvudskola med drygt 500 elever är en treparallellig F-6-skola. På skolan finns även en grundsärskoleklass.
De fina utemiljöerna runt våra skolor lockar till utomhuspedagogik. Det är något vi tror gör våra elever friskare, gladare och piggare.
Vi har årskursvisa fritidsavdelningar i åk F-3 med ungefär 65-75 inskrivna elever per avdelning. Varje avdelning har en avdelningsledare som har det övergripande ansvaret för avdelningen och som tillsammans med avdelningens personal planerar verksamheten. Vi har även en fritidsklubb för åk 4-6 samt fritids på vår grundsärskola.
Undervisningen i fritidshemmet ska stimulera elevernas utveckling och lärande samt erbjuda eleverna en meningsfull fritid. Detta sker genom att undervisningen tar sin utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter, men också att eleverna kontinuerligt utmanas ytterligare genom att de inspireras till nya upptäckter. I undervisningen erbjuds eleverna en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer som integrerar omsorg och lärande. I årskurs 1 och 2 har vi fritidsverksamhet i halvklass inlagt under skoldagen.
Införandet av det nya avsnittet i läroplanen påbörjades på våra skolor hösten 2016. All fritidspersonal har tillsammans arbetat fram pedagogiska planeringar utifrån Lgr 11, som ligger till grund för all fritidsverksamhet.
Våra elever uppnår mycket goda resultat. Något som vi ser som ett kvitto på pedagogernas fina arbete med eleverna. Vi har under flera år legat i topp i Stockholm stad när det gäller elevernas måluppfyllelse men också när det gäller studiero, trygghet och trivsel.
Läroplanen och omvärlden ställer nya krav när det gäller lärande i en digitaliserad omvärld. Eleverna i åk F-3 har varsin Ipad och med denna arbetar vi bland annat med digitalt berättande, dokumentation, skapande uppgifter och programmering. I åk 4-6 har eleverna var sin laptop.
Forskning visar tydligt att det finns ett samband mellan rörelse, fysisk aktivitet och lärande. Därför är daglig rörelse en viktig bas i våra skolor från förskoleklass och upp till årskurs sex. Vi arbetar med rörelse utomhus i samband med fritidsaktivitet och raster, men också inomhus i form av kortare smarta pauser.
En lösningsinriktad pedagogik och ett lågaffektivt bemötande genomsyrar våra skolor.
I verksamhetsplanen för 20721 har vi prioriterat följande områden för utveckling:
- Elevernas lärande och måluppfyllelse
- Undervisningens praktik
- Trygghet, trivsel och studiero
För mer information se vår hemsida: http://olovslundnockebyhovsskolor.stockholm.se/
Arbetsbeskrivning
VI söker just nu 1-2 barnskötartjänster där arbetet kan innefatta stöd i klass, stöd i elevgrupp på raster och vid övergångar, planering och att hålla fritidsaktiviteter och stöd för enskild elev.
Kvalifikationer
Vi vill att du
- har erfarenhet och kunskap om att arbeta inom skola
- är lugn, ansvarsfull och initiativrik
- är positiv och lösningsinriktad
- har en hög språklig förmåga
- har en god samarbetsförmåga
- har grundläggande digital kompetens
Meriterande om du
- har utbildning/gått kurser inom NPF
- är utbildad barnskötare/fritidsledare/lärare mot fritidshem
Behov av tillsättning av dessa tjänster är under förutsättning att inget oförutsägbart inträffar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.