OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Medarbetare som trivs i en social och prestigelös miljö där driv och engagemang ger mycket tillbaka. Ta nästa steg i karriären och väx med oss!
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter
Bavaria Vällingby söker nu en serviceinriktad Servicerådgivare på ett vikariat under perioden mars - september, som kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete. I rollen kommer du fungera som spindeln i nätet med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du kommer ingå i vårt Frontteam som idag består av tre duktiga medarbetare. Centralt för rollen är att erbjuda god service och vara lyhörd gentemot kundens behov. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a.:
• Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
• Hålla kunderna informerade om statusen på deras fordon.
• Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
• Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
• Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering.
Erfarenheter & profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Då du kommer att ha många kontaktytor är det också viktigt att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicebranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet kan se ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmet Kobra.
Vi kan erbjuda dig
Tjänsten är ett vikariat. Det händer dock mycket i bolaget, inte minst i form av öppning av tre nya anläggningar under 2020. Det finns med andra ord goda möjligheter till fortsatt anställning. Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
• Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast 2020-02-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Erik Serra, erik.serra@bavariabil.se, 08-588 93616.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundmottagare / Frontmedarbetare / Kundtjänst
OM BAVARIA
Bavaria startades upp i Norge för 23 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.
Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?
Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.