B&B TOOLS söker medarbetare till sin IT-support

Arbetsbeskrivning

B&B TOOLS är den största leverantören av industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster till nordisk industri.Koncernen driver TOOLS, Nordens största kedja för lokala industriåterförsäljare, med representation på cirka 200 orter.Vi skapar mervärden för industrikunden med effektiva inköps- och logistiklösningar, hög kompetens samt god marknadstäckning.Vår vision är First in MRO (Maintenance, Repair & Operations).B&B TOOLS är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm sedan 1976.Koncernen omsätter cirka 9 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 2 900 anställda.För mer information se, www.bb.se Om tjänsten B&B TOOLS koncernen befinner sig i en mycket spännande och expansiv fas där vi efter förvärv av ett stort antal verksamheter under främst 2007/2008 konsoliderar verksamheter, integrerar system och nu även centraliserar vår IT.Detta innebär nya förutsättningar, krav och förväntningar på IT-supportorganisationen.IT-Supporten är kontaktytan mot hela koncernen samt den funktion som har kontakt med samtliga interna kunder.Vårt team består idag av 5 personer vars huvudsakliga uppgift är att stödja våra användare i IT och ekonomirelaterade frågor.Vi behöver nu förstärka vårt team med ytterliggare en medarbetare. Arbetsuppgifter .IT-support via vårt ärendehanteringssystem Easit, via telefon, e-mail och fjärrstyrning, med fokus på teknikrelaterade ärenden..Bygga och vårda kund- och medarbetarrelationer..Prioritera ärenden och vid behov eskalera till 2nd line support..IT-tekniksupport kring våra webbhandelsportaler, dokumentation och viss administration. Kvalifikationer Krav .Relevant eftergymnasial IT utbildning inom högskola/universitet/KY och/eller erfarenhet från arbete inom IT-Support med teknikinriktning..Goda språkkunskaper i engelska och svenska i tal och skrift .Teknisk kompetens om nätverk, servrar och applikationer .Microsoft Office .Körkort Meriterande .Erfarenhet av att arbeta med support av affärs-/logistik-/butiksdatasystem, där kundkontakt ingår som en självklar del i arbetsuppgifterna.Vem är du?Det viktigaste är att du är en positiv, relationsskapande och kommunikativ person som håller ihop och månar om gruppen.Du är en serviceinriktad problemlösare som har förmåga att få komplexa begrepp begripliga på användarnivå och som omsätter detta till en effektiv IT-service.Du har ett strukturerat arbetssätt, är målmedveten och energisk.Vad B&B Tools erbjuder dig .Anställning i ett stabilt och välskött börsnoterat bolag .Möjlighet att vara med på en spännande resa och att påverka och utforma framtida arbetssätt inom Supportorganisationen.Ansökan och upplysningar Du ansöker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.elanit.se samt koppla det mot tjänsten, Placeringsort: Ulricehamn/Alingsås Urval kommer att ske löpande, vänta därför inte med att skicka din ansökan till slutdatumet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 23 november 2009
  • Ansök senast: 10 januari 2010

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024