OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är ett projekt där vi söker någon som har erfarenhet av BCP-dokument (Business continuity planning) och som arbetat proaktivt och nära ledningen i liknande processer. Att ta fram och underhålla dokumentent samt stötta processägarna i BIA-workshops gällande dokumenten.
Arbetsuppgifter i rollen:
Stödja verksamheten i att dokumentera interna affärsprocesser.
Dokumentation av affärsprocesser i enlighet med bolagets affärsbehov och krav.
Stödja processägare i att klassificera sina processer
Stödja processägarna i att upprätta kontinuitetsplaner.
Dokumentera appar som används i processerna.
Rapportera till CIO och IT-säkerhetspersonal.
Stödja företagsägaren i att analysera verksamhetens inverkan på roller och ansvar
Om dig:
Bra svenska och engelska i tal och skrift
God kommunikationsförmåga i samarbete med både andra interna team och externa leverantörer
Tidigare erfarenhet av affärskontinuitetsplanering
Tidigare erfarenhet av att stötta affärsintressenter i BCP-uppgifter
Tidigare erfarenhet från finanssektorn
Om uppdraget:
Plats: Helsingborg (på plats beräknas minst 3 dagar/vecka). Resor till de andra nordiska länderna kan bli nödvändiga.
Varaktighet: Till juni 2024
Start: ASAP
Tilldelning: 100 %