OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du möjligheten att växa som individ och yrkesperson.
På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.
BDO:s drivkraft och våra värderingar — vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För tionde gången visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.
Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?
Om tjänsten
Vi söker nu en driven skattejurist till vår skatteavdelning inom BDO Syd med utgångspunkt i Malmö. På BDO Sverige arbetar idag omkring 50 stycken skattekonsulter och i region syd sitter sju av våra duktiga skattemedarbetare som alla har olika specialistkompetenser. Du kommer från dag ett att bli en viktig del av BDOs skatteteam och få möjlighet att vara med på vår tillväxtresa. Är du rätt person kommer du snabbt att få möjlighet att driva projekt med eget ansvar direkt mot kund.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som skattejurist kommer du främst arbeta med fåmansbolag. Du kommer arbeta med rådgivning gentemot våra kunder i löpande ärenden samt bistå övriga avdelningar inom revision och rådgivning med skatterättslig kompetens och aktivt delta i marknadsföring gentemot interna och externa kontakter. Du kommer vara projektledare och driva olika projekt och vi ser gärna att du vill hålla i utbildningar, event samt egna presentationer.
I den här rollen finns det inga begränsningar för hur mycket du kan utvecklas, det är helt upp till dig och din ambitionsnivå.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad akademisk examen inom juridik. Det är meriterande om du har inriktning mot skatterätt. Du ska ha minst två till fem års erfarenhet av arbete inom skatt med inriktning mot företagsbeskattning och då främst fåmansaktiebolag och dess ägare. Du är materiellt kunnig med förmågan att se helheten i uppdragen. Det meriterande om du har erfarenhet från revisions- eller annan konsultbyrå.
För att trivas hos oss behöver du vara relationsdriven, målfokuserad och ha en stark konsultprofil. Det sistnämnda innebär också att du är social, ödmjuk och har intresse av människor. I vår familjära företagskultur lägger vi stor vikt vid social kompetens tillsammans med problemlösning och personlig drivkraft.
Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska.
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från början mycket ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt.
Hos BDO värdesätter vi service-och relationsdrivna personer som brinner för att leverera marknadens bästa kundupplevelse i alla lägen. Vi ser gärna att du som medarbetare vågar ta steget att vara kreativ eftersom det är i en innovativ miljö som vi kan skapar förutsättningar både för oss själva men framförallt för våra kunder att växa och nå framgång.
Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!
Tjänsten tillträds efter överenskommelse och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag.
Välkommen in med din ansökan!