OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Arbetsbeskrivning
Nu till hösten söker vi efter en erfaren bedrägerispecialist för en rekrytering till en av våra bankkunder i norra Stockholm. För rollen som specialist bör du ha minst 3-4 års erfarenhet av arbete med bedrägerier inom företagskundsegmentet.
I den här funktionen kommer du att vara en nyckelperson i bedrägeriutredningar, du kommer hantera förfrågningar mellan banker och myndigheter samt vara delaktig i utvecklingen av bedrägeriprocesser och kravställning mot system för att förhindra bedrägerier mer effektivt inom företaget. Rollen innebär även arbete relaterat till AML
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och implementera åtgärder för att förebygga bedrägerier
Genomföra utbildningsinsatser om bedrägeriförebyggande åtgärder för personalen
Samarbeta med interna och externa intressenter för att bekämpa och förhindra bedrägerier
Kontinuerligt förbättra och effektivisera arbetssätt inom bedrägeri
Bidra vid riskanalyser och ta fram underlag/statistik för riskbedömningar
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i den här rollen krävs det att du har flera års erfarenhet inom bedrägeriutredningar och systemkrav för hantering av bedrägerier. Det är viktigt att du har en bredare erfarenhet av olika typer av bedrägerier som påverkar företag och inte bara erfarenhet kring exempelvis kortbedrägerier.
Att ha en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta både självständigt och i team blir viktigt i den här gruppen. Givetvis är du analytisk lagd och har en förmåga att identifiera förbättringsområden. Andra personliga egenskaper som integritet, noggrannhet och engagemang blir även avgörande för att passa in och kunna bekämpa ekonomisk brottslighet.
Att arbete som bedrägerispecialist hos den här banken ger dig en arbetsmiljö som främjar din professionella utveckling. Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor och chans att göra verklig skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, jenny.slattenhall@amendo.se.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-JS1
#BOFF